Se modernizează ruta Constanța – Mangalia
CFR Infrastructură a declarat că va iniția o licitație pentru modernizarea liniei ferate Constanța – Mangalia. Proiectul are scopul de a electrifica și dubla această rută.
Investiția este estimată la aproximativ 1,5 miliarde de lei și se preconizează că va conduce la reducerea timpului necesar călătoriei. Acum, o călătorie pe această rută durează mai mult de o oră. De asemenea, CFR Infrastructură spune că ofertele pot fi depuse până la data de 17 iunie.
“Am lansat licitaţia pentru proiectare şi execuţie lucrări de electrificare, reabilitare şi dublare a liniei CF Constanţa – Mangalia (43 kilometri), investiţie în valoare maximă estimată de 1,55 miliarde de lei, fără TVA, finanţată din fonduri nerambursabile (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030”, au anunţat reprezentanţii CFR Infrastructură.
Principalele obiective ale proiectului
Ei au precizat că principalele obiective ale proiectului sunt:
- reabilitarea și modernizarea liniei ferate Constanța – Mangalia
- electrificarea segmentului de la Agigea Ecluză până la Mangalia
- dublarea căii ferate între Costinești și Mangalia
CFR Infrastructură a subliniat că această investiție va conduce la scurtarea timpului de călătorie de la Constanța la Mangalia. Astfel, se estimează că vor fi necesare 36 de minute fără staționări, 46 de minute cu patru opriri și 57 de minute cu șapte opriri.
Valoarea proiectului este estimată între 1,31 și 1,55 miliarde de lei, excluzând TVA-ul. Perioada de proiectare este de 10 luni, în timp ce perioada de execuție este de 24 de luni. Data limită pentru depunerea ofertelor este 17 iunie 2024.
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” – S.A este responsabilă cu administrarea infrastructurii feroviare din România. Compania desfășoară activități de interes public național. Aceasta se concentrează pe:
- întreținerea
- dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare prin utilizarea metodelor mecanizate
- gestionarea traficului
- monitorizarea și controlul semnalizării, conform standardelor europene de performanță și specificațiilor tehnice de interoperabilitate
Rețeaua feroviară din România se întinde pe o lungime totală de 19.629,00 km, dintre care 13.442,00 km reprezintă linii directe și curente, iar 6.187,00 km sunt linii de stații.
Din totalul de 19.629,00 km de linii ferate, 17.429,00 km sunt parte a infrastructurii feroviare publice, iar 2.400,00 km fac parte din infrastructura feroviară privată.