CFR pune pe șine primul tren electric chinezesc. Rutele pe care va circula
Veste importantă pentru transportul feroviar din România: primul tren electric chinezesc va fi pus în funcțiune în curând, marcând un moment semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare a țării. Anunțul a fost făcut de Marian Mihail Călin, directorul general al Astra Vagoane Călători, în cadrul Conferinței „România, din nou pe şine – Investiții și decizii rapide și eficiente pentru transportul feroviar”, organizată de Antena 3 CNN și Income Magazine.
Conform lui Călin, trenul electric chinezesc va opera pe rutele majore București – Brașov – Constanța. În prezent, trenul se află în România și este supus unui proces riguros de certificare și autorizare, care a fost completat în proporție de aproximativ 80-90%. Următorii pași în acest proces includ verificarea compatibilității cu normele naționale și adaptarea la rețeaua feroviară existentă. După această etapă, urmează solicitarea autorizației de tip, care va certifica noul vehicul și îi va permite să fie pus în funcțiune pe piața românească.
Trenul electric chinezesc, conform specificațiilor furnizate de producătorul său, va avea o viteză maximă de 160 km/h și va respecta cele mai stricte standarde internaționale în materie de siguranță și confort pentru pasageri.
Aceasta este o realizare importantă în contextul modernizării transportului feroviar din România, având în vedere că țara investește tot mai mult în infrastructură pentru a îmbunătăți eficiența și calitatea serviciilor de transport.
Astra a contribuit la îmbunătățirea transportului public din marile orașe
În plus, Astra Vagoane Călători a contribuit semnificativ la îmbunătățirea transportului public în marile orașe din România. În ultimele 21 de luni, compania a livrat 97 de tramvaie din cele 100 prevăzute într-un contract cu Primăria Municipiului București.
Aceste tramvaie sunt echipate cu cele mai moderne tehnologii și au fost integrate cu succes în rețeaua de transport a capitalei. De asemenea, Astra Vagoane a livrat aproximativ 100 de tramvaie în alte orașe importante, inclusiv Arad, Cluj-Napoca, Timișoara, Brăila și Galați.
Tramvaiele livrate sunt dotate cu sisteme avansate de tracțiune, inclusiv invertoare și motoare asincrone, care sunt fabricate în România de o altă firmă din grupul Astra. Aceste tehnologii contribuie la eficiența energetică și la confortul pasagerilor, având un impact pozitiv asupra calității serviciilor de transport public.
Marian Mihail Călin a subliniat importanța acestor investiții pentru revitalizarea transportului pe calea ferată în România. Revitalizarea și modernizarea infrastructurii feroviare sunt esențiale nu doar pentru îmbunătățirea mobilității, ci și pentru stimularea economiei locale și naționale. Prin aceste proiecte, România își propune să-și întărească poziția în domeniul transportului feroviar, aducându-l la standarde internaționale și asigurând un serviciu de calitate superioară pentru cetățeni.