CFR repune în circulație vagoanele modernizate. Ruta pe care vor circula cu 200 de km/h

vagon modernizat

SURSA FOTO: Facebook

Începe să se miște treaba la CFR. Compania a pus în circulație primele vagoane modernizate de către SC Atelierele CFR Grivița. Vagoanele au fost date în folosință din 1996 și sunt produse la Arad.

Au intrat în circulație primele vagoane modernizate

CFR a introdus în circulație primele vagoane moderne fabricate în România, repunând pe șine vagoanele din seria 21-90 (AVA 200), care au fost produse de Astra Arad începând cu anul 1996. Aceste vagoane sunt remarcabile nu doar prin designul lor avansat, ci și prin tehnologiile de ultimă generație cu care sunt echipate, și au fost supuse recent unor lucrări extensiv de modernizare.

Caracteristici și Specificații Tehnice

Vagoane Moderne din România: Vagoanele din seria 21-90 (AVA 200) sunt primele de acest tip produse în România, având ca bază licențele Corail și DeDietrich. Acestea sunt capabile de o viteză maximă de 200 km/h, fiind proiectate să ofere confort sporit și performanțe ridicate în transportul feroviar.

Vagon modernizat. SURSA FOTO: Facebook

Procesul de Modernizare: După o perioadă în care vagoanele au fost utilizate, CFR Călători a inițiat un proces complet de reparații capitale și modernizare. Aceste lucrări au fost realizate de SC Atelierele CFR Grivița în anul 2024, în cadrul unui program destinat îmbunătățirii performanței și confortului vagoanelor. Modernizarea a inclus actualizarea echipamentelor și a sistemelor interne pentru a răspunde standardelor actuale și cerințelor pasagerilor.

Detalii Tehnice:

  • Producător: Astra Arad, începutul producției în 1996.
  • Modernizare: Atelierele CFR Grivița, 2024.
  • Regim de circulație: Indicativ 61 (pentru trafic intern și internațional).
  • Număr de locuri: 74 locuri duble cu sistem Funturo, de tip salon, optimizate pentru confortul pasagerilor.
  • Scaune: Dotate cu scaune individuale tip fotoliu, acoperite cu țesături ignifuge, antiuzură și antivandalism.
  • Scaunele sunt dispuse câte două pe fiecare batiu și sunt prevăzute cu cotiere și spătare rabatabile, similare cu cele din avioane, pentru un plus de confort.
  • Dispozitiv SOS: Permite călătorilor să contacteze mecanicul de locomotivă în situații de urgență, asigurând o comunicare rapidă în caz de probleme.
  • Sistem de informare: Echipat cu display-uri atât în interiorul, cât și în exteriorul vagonului, care indică ruta prin sistem GPS, oferind informații actualizate pasagerilor.
  • Sistem de detecție a incendiilor: Dotat cu detector de fum și stingător, asigurând siguranța pasagerilor prin prevenirea și gestionarea eventualelor incidente.
  • Uși laterale: Echipate cu sistem de închidere/deschidere selectivă, similar cu cel utilizat în metrou, care permite mecanicului de locomotivă să deblocheze ușile doar pe partea cu peronul.
  • Prize: Fiecare scaun dispune de prize de 230 V 50 Hz c.a. și prize cu încărcare USB, oferind pasagerilor posibilitatea de a-și încărca dispozitivele electronice în timpul călătoriei.
  • Ventilație și climatizare: Sistem complex, complet automatizat, care asigură condiții optime de temperatură și aerisire în interiorul vagonului.
  • Iluminare: Sistem de iluminare LED adaptiv, care ajustează intensitatea luminii în funcție de lumina exterioară, contribuind la un mediu plăcut și relaxant pentru pasageri.
  • Viteza maximă: 200 km/h, permițând trenurilor echipate cu aceste vagoane să opereze eficient și rapid pe rutele de transport.

Utilizare și Impact

Vagoanele modernizate sunt acum integrate în compunerea trenurilor de călători care circulă atât pe rutele interne, cât și internaționale. În prezent, ele sunt utilizate pe trenurile InterCity IC 581 și IC 582 care operează pe ruta București Nord – Constanța și retur.

Introducerea acestor vagoane moderne contribuie la îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar, răspunzând cererii crescânde de călătorie și îmbunătățind confortul și eficiența călătoriilor pentru pasageri.