"Secţia Constanţa Mangalia este importantă pentru traficul feroviar doar în sezonul estival. În perioada de iarnă şi de toamnă-primăvară nu are încărcare, de aceea este destul de dificil de susţinut o investiţie de modernizare, pentru că nu se califică la parametrii tehnici. Noi avem un program şi dorim să intrăm într-un parteneriat public privat pe fondurile Planului Juncker. Chiar am propus un model de proiect prin care investitorii privaţi din zonă pot veni alături de noi ca să îmbunătăţim condiţiile pe această linie, inclusiv prin exploatarea ei şi prin noi capacităţi de trafic", a spus Chiper, prezent la evenimentul de lansare a programului Trenurile Soarelui.
Potrivit acestuia, valoarea investiţiei pentru modernizarea liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia este estimată la 160 de milioane de euro.
"Noi avem o estimare, dar este grosieră: în jur de 160 de milioane de euro, însă nu avem un studiu de fezabilitate sau o analiză cost-beneficiu şi date de caz care să confirme această sumă. Este doar o estimare de ansamblu", a precizat Marius Chiper.
Şeful CFR SA a explicat că în acest proiect în PPP sunt aşteptaţi să intre parteneri cu potenţial economic interesaţi de exploatarea ulterioară a acestei linii.
''Ne aşteptăm să vină partenerii cu potenţial economic care sunt interesaţi să susţină o modernizare a acestei secţii, urmată de o exploatare ulterioară a ei, pentru că se pare că pe sezonul estival această secţie are un vârf de capacitate şi justifică o astfel de investiţie, de participare la investiţie. Pot veni toţi cei care vor, dar aici este vorba despre parteneri cu putere financiară, pentru că se pare că acesta este modul de dezvoltare a capacităţilor de infrastructură în perioada următoare, după 2020: invitarea partenerilor privaţi cu potenţial, care pot accesa creditele oferite de Planul Juncker", a adăugat Chiper.
El a făcut referire şi la podurile dunărene, aflate în proces de reabilitare, şi a dat asigurări că acesta se va finaliza în toamnă.
"La podurile dunărene sunt în curs o serie de lucrări de reabilitare şi, de aceea, viteza este redusă, pentru că sunt restricţii. În această toamnă noi reabilităm complet podurile dunărene şi sunt poduri importante, au lungimi de aproximativ doi kilometri fiecare. Sunt două poduri acolo. După ce vom termina, se va vedea şi acolo îmbunătăţirea condiţiilor. Timpul de parcurgere a distanţei pe cele două poduri se va reduce cu cel puţin 10 minute", a subliniat Chiper.
SURSA: Agerpres