De la debutul său în 2022, chatbot-ul de inteligență artificială generativă al OpenAI, ChatGPT, a popularizat inteligența artificială.

Așa că au început să apară, precum ciupercile după ploaie, chatboți similari ai diferitelor companii: Claude de la Anthropic, Gemini de la Google, CoPilot de la Microsoft. În Silicon Valley, fie s-a investit, fie s-a dezvoltat, fie s-a integrat AI în muncă, potrivit Quartz.

Se pare că ChatGPT nu va detrona prea curând motoarele clasice de căutare pe internet, mai ales regele neîncoronat, ”Căutarea Google”. Deși analiștii s-au temut că IA generativă va însemna distrugerea Căutării Google, s-a întâmplat exact invers.

Creșterea veniturilor din reclame a contribuit la creșterea profiturilor Google cu aproape 60% în primul trimestru

Creșterea veniturilor din reclame din Căutarea Google a contribuit la creșterea profiturilor Google cu aproape 60% în primul trimestru. Conform analiștilor Bank of America, cota de piață globală a căutării Google a crescut la 91,1% în iunie, in timp ce vizitele web ChatGPT au scăzut cu 12%.

Cu toate acestea, Căutarea Google nu este neapărat o alternativă la IA. De fapt, analiștii de la Bank of America Justin Post și Nitin Bansal au spus că Căutarea Google își crește amprenta datorită inteligenței artificiale.

google
SURSA FOTO: Pexels

Prezentările Google AI – în ciuda unor probleme de la lansarea lor inițială – „ar putea ajuta la creșterea interogărilor”, au spus ei. Cu cât Google își integrează mai mult inteligența artificială, numită Gemini, în produsele sale preexistente, cum ar fi Google Cloud și Google Search, cu atât produsele respective vor funcționa mai bine, au adăugat Post și Bansal.

Microsoft a acuzat că Google încearcă să transforme acel avantaj al datelor de căutare într-un avantaj al inteligenței artificiale, antrenându-și modelele pe volume mari de interogări de căutare la care nimeni altcineva nu are acces.

Veste bună pentru profiturile Google, veste proastă pentru respectarea legilor antitrust

„Rămânem optimiști în ceea ce privește creșterea integrării Gemini în ecosistemul Google și credem că lansarea mai amplă a prezentărilor de ansamblu AI va contribui, probabil, la creșterea utilizării, în timp ce integrarea AI poate crește monetizarea pe Google.”

Ceea ce este o veste bună pentru profiturile Google este o veste proastă pentru respectarea legilor antitrust. Departamentul de Justiție a închis, în mai, dosarul istoric antitrust împotriva Google, acuzând compania că monopolizează piața de căutare digitală.

O decizie a instanței se va lua la sfârșitul anului 2024.

Google se confruntă cu un alt proces antitrust din partea guvernului SUA, depus în ianuarie anul trecut, cu acuzații conform cărora compania s-a implicat în activități anticoncurențiale în spațiul de publicitate digitală.

Avocații guvernamentali din acest caz susțin că Google a menținut un monopol ilegal printr-o rețea de contracte care au făcut ca motorul său de căutare să fie implicit pe milioane de dispozitive și browsere de pe tot globul.

Faptul că dominația Google pe piața de căutare este în creștere s-ar putea să nu fie pe placul autorităților de reglementare antitrust, subliniază site-ul.