Inteligența Artificială generativă poate face deja mare parte din munca slab calificată care alimentează media și publicitatea. Dar, din moment ce doar o cincime dintre adulții din SUA cred că conținutul generat de IA nu poate conține erori, adoptarea pe scară largă a tehnologiei va fi o mare problemă.
Așa cum amintește Businessinsider, inteligența artificială generativă joacă deja un rol în industriile media și de marketing. IA generativă s-a introdus în funcții cu risc scăzut, cum ar fi machetarea și redactarea. Cu toate acestea, întrebările privind fiabilitatea o vor împiedica să ajungă în domenii importante din punct de vedere strategic, cum ar fi cheltuielile publicitare de căutare Google, Microsoft și Amazon.
IA generativă ar putea remodela economia publicității
Dacă reușește să îndepărteze obstacolele legate de încredere, IA generativă ar putea revoluționa complet modul în care funcționează media și marketingul. Nevoia de agenții intermediare s-ar diminua, deoarece platformele ar putea folosi IA generativă pentru a crea ele însele reclame pentru afaceri. Cu o tehnologie care va putea în curând să sintetizeze rapoartele și să elaboreze comunicate de presă, editorii ar putea vedea că relația lor cu motoarele de căutare va lua sfârșit. În plus, IA generativă ar putea remodela economia publicității, cu răspunsurile sale definitive la interogările de căutare.
Doar 30% dintre adulții din SUA au auzit despre ChatGPT
În ciuda publicității tot mai mari, publicul american fie nu conștientizează IA generativă, fie nu are încredere în ea: doar 30% dintre adulții din SUA au auzit sau au citit ceva despre ChatGPT și doar 10% consideră că realizările sale sunt „foarte demne de încredere”, potrivit Morning Consult. Ca atare, cele mai promițătoare cazuri de utilizare pot fi găsite în modul în care IA generativă ar putea furniza materie primă, elimininând necesitatea testelor A/B ale agenților de publicitate, ajutând noile mărci să crească producția și să îi țină pe cei din industrie la curent cu toate evoluțiile notabile.
Ar putea avea rezultate dezastruoase
Inteligența artificială este capabilă să producă, fără efort, conținut clar, captivant și corect din punct de vedere gramatical, dar care poate fi adesea plin de inexactități și părtinire. Dacă agenții de publicitate aleg să publice reclame sau conținut creat în întregime de această tehnologie, ar putea avea rezultate dezastruoase, deoarece consumatorii nu au încredere deplină în IA.
Deși sentimentul negativ în jurul AI continuă să crească, conform Morning Consult, 52% dintre consumatori cred că IA generativă va câștiga teren. Pentru a se pregăti de un viitor bazat pe inteligența artificială, agenții de marketing și agenții de publicitate ar trebui să să urmărească îndeaproape cerințele consumatorilor, să se gândească la modul în care activele și datele ar putea fi utilizate pentru a antrena IA și să se pregătească pentru o curbă mare de învățare.