Producatorii de sisteme de alarmare si dispozitive antifurt se gasesc intr-o competitie stransa cu spargatorii de masini. Perfectionarea metodelor de pacalire a sistemelor antiefractie a necesitat crearea de noi sisteme sofisticate de alarme si blocare a autoturismelor. Desi noile generatii de alarme reduc drastic posibilitatile de a fi anihilate de catre infractori, nu se poate da o garantie completa ca hotii nu vor reusi, in timp, sa le sparga codurile de siguranta.
Sistemele de alarma pleaca de la o configuratie standard, considerata drept minima: dispozitiv electronic programabil, senzori si sirena. Senzorii sunt de mai multe tipuri, de numarul acestora depinzand si eficienta sistemului. Obligatorii sunt senzorii (palpatorii) pentru portiere, pentru capota si portbagaj, care activeaza alarma la orice incercare de deschidere fortata. Modelele noi de autoturisme au toti acesti palpatori instalati de fabricant, ceea ce simplifica efortul pentru montarea unui sistem de alarmare. Optional se amplaseaza senzori de perimetru (detecteaza miscarea din jurul masinii), senzori volumetrici pentru interior (declanseaza alarma cand in masina se misca un obiect), senzori antiscanare (se activeaza cand se incearca identificarea frecventei de lucru a dispozitivului electronic) sau senzori de soc pentru spargerea geamurilor. Pentru protectia rotilor si impiedicarea tractarii sau chiar a ridicarii autovehiculului este obligatoriu senzorul de inclinare/miscare. Cel mai sofisticat model tine cont de liniile electromagnetice ale pamantului si sesizeaza orice modificare a pozitiei fata de acestea.
In prezent, marii fabricanti de alarme sunt la generatia alarmelor digitale, facand practic imposibila orice incercare de furt din autovehicul.

Tehnica digitala apara autovehiculul

Functiile suplimentare, precum recunoasterea proprietarului prin personalizarea telecomenzii, asigura si un grad de confort ridicat. De exemplu, se aduc in pozitia programata oglinzile si scaunele, in functie de setarile facute initial. Functiile de confort sunt auxiliare, dar fac viata mai usoara. Bineinteles ca nu toate autovehiculele se preteaza la toate functiunile disponibile sau la unele modele trebuie adaugate componente suplimentare.
Pe langa functiunile de securitate, sistemele asigura o crestere a gradului de confort. Cu ajutorul telecomenzii se deschide portbagajul, iar la pornirea motorului se incuie automat toate usile. De la distanta poate fi comandata si pornirea aerului conditionat. Cu facilitatea de a porni motorul de la distanta la o simpla apasare pe buton, cheia ramane un accesoriu demodat. Farurile pot fi programate sa se aprinda la lasarea intunericului, iar plafoniera sa se aprinda cand alarma este dezazactivata. Impotriva jafului si pentru recuperarea autovehiculului care a fost furat, exista un dispozitiv care permite infractorului sa conduca o scurta distanta, dupa care se activeaza sirena, motorul se opreste iar luminile clipesc.
O data blocat, autoturismul poate fi recuperat rapid de catre proprietar. Printre cele mai sigure sisteme de siguranta se numara dispozitivul pentru gazarea hotilor. Intrarea in masina declanseaza automat butelia cu fum iritant, care imobilizeaza pentru cateva minute infractorul. „O butelie ajunge pentru zece alarmari, singurul inconvenient fiind pretul de 470 dolari butelia”, declara Tudor Apostol, reprezentat al firmei Electronic Tudor. Etajele suplimentare de avertizare pentru transmisie pe pager sau telefon GSM au raza de actiune extinsa la un kilometru.
Ultimele generatii de alarme vin cu sisteme noi care imobilizeaza in mai multe puncte pornirea motorului. De exemplu, firmele Clifford si Vision permit imobilizarea printr-un mic dispozitiv care nu mai este conectat prin fir de alarma centrala. Deci, chiar daca hotul va taia toate firele, sistemul nu poate fi scos din functiune.    

Sisteme de alarma comercializate in Romania

Tip    Caracteristici suplimentare                     Pret (USD)
    fata de dotarile standard
Vision VAE 1510 Plus    Senzor soc 2 trepte, perimetru 2 zone, sirena     130
    back-up, deschidere portbagaj din telecomanda,
    anulare prima treapta soc&perimetru;    
Vision VAE 1510    Senzor soc 2 trepte, sirena 20W, deschidere    89
    portbagaj din telecomanda, anulare prima treapta soc;
Clifford Avantguard 4    Sistem anti-jaf, imobilizator fara fir, imobilizator    528
    automat i 2 puncte, sirena back-up, senzor digital
    de iclinare/miscare, senzori dubla zona;
Clfford Concept 600    Sistem anti-jaf, imobilizator automat i 2 puncte,    377
    sirena back-up, senzori dubla zona, ridica
    automat geamurile;
Clifford Arrow 3    Senzor simpla-zona de soc si vibratie, deschidere        169
    portbagaj din telecomanda, ridica automat geamurile;
Viper 300 ESP    Senzor soc 2 trepte, recunoasterea proprietarului,        168
    deschidere potbagaj din telecomanda,
    imobilizator i doua puncte;
Viper 600 ESP    Sistem anti-jaf, anulare prima treapta de soc,         256
    aprindere plafoniera, deschidere portbagaj,
    anulare zone de protectie din telecomanda;
Viper 300    Senzor soc 2 trepte, anulare senzor suplimentar        148
    din telecomanda, deschidere portbagaj;
Hornet 553T    Senzor soc 2 trepte, deschidere portbagaj,            299
    armare pasiva, ridicarea geamurilor,
    pornirea automata a motorului;
Hornet 718W    Senzor simpla-zona de soc, clipirea luminilor de         91
    pozitie, senzor de curent incorporat i autovehicul;
UNGO MS 200    Senzor de soc tridimensional cu doua trepte,            165
    aprindere plafoniere;
UNGO MS 5500    Senzor de soc tridimensional cu doua trepte,             260
    aprindere plafoniere, anularea senzorului
    de soc din telecomanda.

NB: Preturile nu includ TVA si manopera de instalare