Studiul a vizat atitudinile consumatorilor în mai multe țări europene, printre care și România. Una din prognoze este că românii vor cheltui mai mult cu asigurările şi comunicaţiile mobile. De asemenea, puţini români merg prima oară la medic dacă se simt rău (23%), atunci când au o problemă de sănătate, în timp ce un procentaj mai mare preferă să consulte un prieten sau o cunoştinţă care are simptome similare şi să folosească tratamente alternative (30%).
"Consumatorii din România sunt mai veseli, optimişti şi spun mai des ceea ce gândesc, spre deosebire de consumatorii din alte state, cum ar fi Rusia", a adăugat Dragoș Sincă, directorul Winkle pentru Europa de Est. Referitor la atitudinea faţă de bani şi bănci, studiul relevă o atitudine similară a consumatorilor din cele 12 ţări – banii sunt un scop în viaţă, dar şi un instrument de responsabilitate faţă de familie.
"A pierde bani este ca şi cum aş pierde pe cineva drag" – este atitudinea asumată de majoritatea respondenţilor din cele 12 state care au făcut obiectul cercetării Winkle.
În schimb, comparativ cu alte state, un procentaj mai mic dintre români au încredere în banca cu care lucrează şi consideră serviciile şi tarifele băncilor ca fiind corecte şi justificate.