Cheltuielile cu publicitatea în online au crescut deja cu 23% în 2011, ajungând la 32 miliarde de dolari, iar experții se așteaptă la aceeași creștere spectaculoasă și în 2012, care va duce la o valoare totală a acestei piete de 39,5 miliarde de dolari, arată o analiză eMarketer.
Această previziune lasă printul cu mult în urmă, pentru care se estimează în 2012 o valoare de 33,8 miliarde de dolari, mai puțin cu circa 3 miliarde decât în anul anterior.
"Timpul pe care consumatorii îl petrec pe platformele digitale crește, iar cei din industria publicității încep să vadă mediul online ca unul măsurabil în ceea ce privește gradul de penetrare. Asta ajută mult industria, mai ales în condițiile în care companiile sunt mult mai zgârcite cu fiecare dolar pe care îl cheltuie", a spus David Hallerman, principalul analist al eMarketer.
Pentru ziarele americane tipărite, luminița de capătul tunelului rămân tot veniturile din online, estimate la 3,7 miliarde de dolari în 2012, cu 11,4% mai mult decât în anul anterior. În ciuda declinului, veniturile din publicitatea din print vor înregistra o creștere de 6% în 2012, ajungând la 19,4 miliarde de dolari, după ce în 2011 au scăzut cu 9,3%, până la 20,7 miliarde de dolari.
Veniturile încasate de reviste din reclame vor crește cu doar 0,5% în 2012, ajungând la 15,5 miliarde de dolari, în timp ce publicitatea pe internet va costa revistele cu 19,3% mai mult decât în anul anterior, respectiv 3,3 miliarde de dolari.
Televiziunea americană va înghiți în 2012 bugete de publicitate în valoare de 64,8 miliarde de dolari, cu 6,8% mai mult decât în 2011. Cheltuielile pentru publicitate în radio vor crește cu 3,6% în 2012, până la 16.7 miliarde de dolari. Cheltuielile cu publicitatea outdoor vor crește și ele cu 6,3%, ajungând la 6,8 miliarde de dolari în 2012.
eMarketer arată că cheltuielile totale cu publicitatea în SUA vor crește semnificativ în 2012, datorită campaniei prezidențiale și a Olimipiadei de vară din Londra, cu circa 6,7%, ajungând la 169 de miliarde de dolari.