Nu sunt mulți românii care preferă o versiune break în detrimentul sedanului sau hatchbackului din care aceasta provine. Cu toate acestea, pe măsură ce familia se mărește, un astfel de vehicul se poate dovedi o alternativă cel puțin interesantă, iar spațiul suplimentar disponibil la bord și, mai ales, în portbagaj să devină o necesitate. În aceste condiții, existența pe piața autohtonă a tot mai multe astfel de vehicule este de natură să ofere alternative, dar și să complice alegerea.
Miza pe costuri
Chervolet Cruze nu este nici cea mai arătoasă, nici cea mai spațioasă și nici cea mai performantă mașină din segmentul break. De departe, cel mai spațios portbagaj – un element extrem de important în această zonă a pieței – este cel al modelului Skoda Octavia Combi (600 litri).
La capitolul performanțe dinamice, modele precum Peugeot 308 SW, cu propulsorul THP de 1.6 litri care dezvoltă 156 CP, sau Ford Focus Sportbreak 1.6 EcoBoost (150 CP), nemaivorbind de modelele din segmentul premium ale unor producători precum BMW, Audi sau Mercedes-Benz, pot părea oferte mult mai tentante. Doar că un break este destinat în special familiilor, iar în acest caz, viteza maximă sau accelerația sunt, sau ar trebui să fie, mult mai puțin importante decât spațiul interior, costul de achiziție, consumul sau siguranța. Aici, Chevy Cruze are un cuvânt important de spus. Cea mai ieftină versiune costă 15.245 de euro. Doar Renault Megane ST se apropie de această valoare, având un preț de bază de 15.900 de euro.
Varianta testată de Capital, Cruze SW LTZ 1.4 Turbo – 140 CP are, conform producătorului, un consum mediu de 5,6 litri, în timp ce versiunile cele mai apropiate de același nivel de putere ale unor concurenți precum Ford Focus Sportbreak (1.6 EcoBoost – 150 CP) sau Hyundai i30 CW (1.6 GDi – 135 CP) ajung la 5,9 l/100km, respectiv, 5,8 l/100km.
Lăsând deoparte capitolul design care este, întotdeauna, discutabil, Cruze SW se poate lăuda cu o manevrabilitate peste media clasei, în special la viteze reduse. Sistemul de direcție pare însă lipsit de fermitate la viteze superioare și nici ruliul destul de mare nu ajută la îmbunătățirea acestui aspect. Din fericire, flexibilitatea ansamblului motor-cutie, ergonomia habitaclului și scaunele destul de confortabile asigură o călătorie plăcută. Chiar dacă spațiul rezervat pasagerilor din spate nu este cel așteptat de la un break. Dacă prețul, consumul redus sau ergonomia nu sunt elemente suficiente pentru a convinge clienții că breakul Chevrolet este o ofertă demnă de luat în calcul, cele cinci stele obținute la testele EuroNCAP de varianta sedan ar trebui să o facă. Mai ales că vorbim de o mașină de familie.