Conform IHS Automotive, segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni va ajunge în următorii doi ani în Europa de la 154.461 de unități până la peste 500.000. Astfel de estimări bombastice au atras ca un magnet producătorii auto care, doar în acest an, sunt gata să inunde piața cu noi modele precum Renault Captur, Peugeot 2008, Ford EcoSport sau Fiat 500 X. Desigur, grupul General Motors nu putea lipsi de la acest „festin“ și a considerat că este timpul să opună adversarilor două modele care deși împart platforma tehnică și unele echipamente, diferă radical din punct de vedere al designului. Dacă despre Opel Mokka am vorbit deja cu câteva săptămâni în urmă, micul Trax al celor de la Chevrolet tocmai a fost supus testelor internaționale în Croația, la Zadar, urmând să ajungă pe piața românească în luna iunie.
Fratele mai mic al modelului Captiva a împrumutat multe dintre liniile acestuia fiind, spre deosebire de majoritatea rivalilor din segment, „mai masculin“ și mai eficient în privința consumului. Și prețul de bază de 15.500 de euro – pentru versiunea LS cu tracțiune față și propulsor de 1.6 litri alimentat cu benzină – poate fi considerat doar un deziderat pentru multe dintre modelele concurente.
SUV… de oraș
Mulți refuză încă să accepte ideea că un SUV, fie el chiar și de clasă B, poate fi destinat călătoriilor în perimetrul urban. Cu toate acestea, avalanșa de noi modele și vânzările în creștere demonstrează că există mulți clienți care își doresc un astfel de vehicul. În cazul Trax, cei care au în plan o astfel de achiziție trebuie să se aștepte la un vehicul a cărui suspensie pare orientată spre confort, ceea ce permite un ruliu sesizabil în viraje dar asigură și o absorbție bună a vibrațiilor provocate de denivelări. Varianta testată de Capital, dotată cu propulsorul diesel de 1.7 litri – care dezvoltă 130 CP – și o cutie manuală cu șase trepte s-a dovedit vivace și bine echilibrată, însă zgomotul care pătrunde în habitaclu, în special în momentul accelerării, este destul de obositor. În cazul variantelor cu motoare alimentate cu benzină acest inconvenient este mult mai puțin prezent.
În privința confortului din habitaclu, Trax oferă atât surprize plăcute cât și mici dezamăgiri. Astfel, spațiul pus la dispoziția tuturor ocupanților celor cinci locuri este suficient însă o parte din acesta a fost obținut prin micșorarea șezutului scaunelor. Poziția înaltă a scaunului șoferului, avantajoasă pentru creșterea vizibilității, este mai dificil de înțeles în privința pasagerului din dreapta. Nu pot fi trecute cu vederea nici suprafețele mari acoperite cu plastic și nici lipsa unei cotiere cu spațiu de depozitare. Nici portbagajul nu este cel mai mare din clasă, putând găzdui doar 356 de litri. Toate acestea pot fi destul de ușor trecute cu vederea dacă luăm în calcul faptul că mașina are unul dintre cele mai interesante prețuri din segment și că, grație unui șasiu performant, este destul de ușor de condus chiar și pe distanțe mari. Unde mai pui că, datorită sistemului Mylink, dotare standard în cazul nivelurilor de echipare superioare ale vehiculului, șoferii beneficiază de un mod simplu de a accesa agende telefonice, liste de melodii, galerii foto și videoclipuri. Componenta BringGo înlocuiește sistemele clasice de navigație utilizând o conexiune la reţea prin intermediul smartphone-ului. Toate acestea, desigur, dacă aveți un dispozitiv compatibil.