Mercedes-Benz 'a făcut presiuni' asupra dealerilor pentru a stabili preţuri minime de vânzare la unele din maşinile şi piesele de schimb ale companiei şi 'i-a avertizat' pe dealerii care nu au respectat aceste indicaţii, susţin autorităţile din Jiangsu.
În 2014, Beijingul a amendat pentru prima dată producătorii auto străini pentru fixarea preţurilor. Astfel, subsidiarele din China ale Volkswagen AG şi Fiat Chrysler Automobiles NV au primit o amendă combinată de 46 milioane de dolari. Experţii susţin că producătorii auto au o influenţă mult prea mare asupra dealerilor şi furnizorilor de piese auto din China, ceea ce le permite să controleze preţurile, o practică care încalcă libera concurenţă.
'Investigaţia a arătat că Mercedes-Benz şi dealerii săi din Jiangsu au încheiat acorduri de monopol pentru a stabili cele mai mici preţuri la vânzarea modelelor E-Class, S-Class şi a unor piese de schimb', se arată într-un comunicat al autorităţilor din Jiangsu. Câţiva dealeri ai Mercedes au fost amendaţi cu 7,7 milioane de yuani.
Purtătorul de cuvânt al subsidiarei chineze a Daimler, Senol Bayrak, a refuzat să comenteze informaţia.
În 2014, Daimler a fost găsit vinovat de manipularea preţurilor pentru piesele de schimb. Conform autorităţilor din Jiangsu, preţurile la piesele de schimb erau atât de mari încât dacă un client ar fi achiziţionat toate componentele care formează un automobil Mercedes C-class preţul plătit ar fi fost echivalent cu cel pentru cumpărarea a 12 vehicule.
În 9 aprilie, Daimler a anunţat că vânzările diviziei sale de lux Mercedes-Benz au urcat, în martie, cu 16%, la 183.467 vehicule, cel mai semnificativ avans lunar înregistrat vreodată în istoria companiei germane.
Cererea ridicată pentru automobilele Mercedes-Benz în Europa, China şi SUA au majorat vânzările brandului cu aproape 15% în primul trimestru din 2015, la nivelul record de 429.602 vehicule. De asemenea, este cel mai semnificativ avans trimestrial din istoria Mercedes.
Luna trecută, livrările pe piaţa europeană au urcat cu 16%, la 89.041 unităţi, în timp ce în China avansul a fost de 21%, la 30.124 vehicule, iar în SUA de 9,2%, la 29.921 vehicule.
Mercedes, al treilea producător de automobile de lux din lume, vrea să-şi depăşească rivalele Audi şi BMW până la sfârşitul deceniului.
În 2013, Daimler a inaugurat, oficial, la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create, astfel, circa 250 de locuri de muncă.
Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.AGERPRES