China are o putere semnificativă asupra producției globale de baterii, precum și a materiilor prime necesare – litiu, nichel și cobalt. Europa încearcă să-și construiască propriul lanț de aprovizionare, dar este cu ani în urmă în ceea ce privește tehnologia.

China domină producția globală de baterii și a materiilor prime necesare

„Nu avem niciun lanț de aprovizionare. Acest lucru trebuie configurat”, a declarat Sebastian Wolf, director de operațiuni pentru unitatea de baterii a companiei Volkswagen.

„În acest moment, trebuie să fim sinceri. Configurarea lanțului de aprovizionare LFP are loc în Maroc, nu în Europa”, a declarat el.

În același timp, scrie Bloomberg, regiunea pierde investiții majore în fața SUA și a Canadei, unde stimulentele financiare guvernamentale au fost mai agresive.

Bateriile cu litiu fier fosfat sunt adoptate rapid, ca o tehnologie mai puțin costisitoare, care a devenit mai eficientă în ultimii ani. China poate produce baterii LFP la aproape jumătate din costul mediei globale, potrivit Bloomberg.

Marocul este bogat în resurse de fosfat, necesare pentru producerea celulelor LFP. De asemenea, Marocul beneficiază de comerțul liber cu SUA.

China are ambiții și mai mari

Anul trecut, CNGR Advanced Material Co., un producător chinez de componente pentru baterii, a anunțat că își unește forțele cu fondul african de investiții private Al Mada pentru a construi o bază industrială în Maroc.

Cu o investiție totală de peste 2 miliarde de dolari,  chinezii își propun în 2025 să înceapă producția de materiale pentru baterii într-un nou amplasament din Jorf Lasfar, pe coasta atlantică a Marocului.

China
SURSA FOTO: Dreamstime

BYD pariază pe Europa şi ar putea deschide o a doua fabrică

Producătorii auto din China se extind pe piaţa din Europa, în cazul de faţă fiind vorba despre BYD.

Michael Shu a transmis luna trecută că BYD analizează posibilitatea construirii celei de-a doua fabrici de asamblare pe continent. Michael Shu este directorul pentru Europa al producătorului chinez de autoturisme. Dacă planul se va realiza, fabrica ar urma să fie construită în 2025, notează agenţia Reuters.

Shu a dezvăluit că BYD va introduce în Europa un vehicul electric accesibil, bazat pe modelul său chinezesc Seagull.

El a menționat că versiunea europeană a modelului Seagull, care se comercializează în China cu mai puțin de 10.000 de dolari, este estimată să coste sub 20.000 de euro în Europa.

BYD îşi doreşte să devină unul din liderii pieţei din Europa

BYD îşi doreşte să devină unul din liderii pieţei din Europa atunci când vine vorba despre vehiculele electrice.

Compania construieşte deja o nouă fabrică în Ungaria care va produce, anul viitor, primele maşini, iar BYD analizează posibile locaţii pentru construirea unei a doua uzine în 2025.

Pe lângă vehiculele electrice pe baterii, BYD va produce şi va vinde şi vehiculele hibride plug-in în Europa, parţial pentru că regiunea instalează lent infrastructura de încărcare, a explicat Shu.

Conform datelor Schmidt Automotive Research, în primul trimestru din 2024, cota de piaţă a BYD pe segmentul BEV din Europa Occidentală a fost de doar 1,7%.

Coșmarul celor de la Volkswagen nu se oprește aici. În timpul conferinţei FT, directori de top de la Nissan, Peugeot, Volkswagen şi Hyundai au avertizat asupra concurenţei ridicate din partea producătorilor auto din China, care dispun de tehnologie avansată, în special pe segmentul bateriilor pentru EV.

Totuşi, BYD a înregistrat un declin de 42% al livrărilor EV în primul trimestru din 2024, comparativ cu ultimele trei luni din 2023, pe fondul reducerii cererii şi a concurenţei ridicate de din China, cea mai mare piaţă auto din lume.