China a depăşit America de Nord şi a devenit prima piaţă cinematografică din lume în primul trimestru al anului 2018, în special graţie unor filme locale, potrivit statisticilor oficiale chineze şi americane, potrivit AFP.
Vânzările de bilete realizate în cinematografele din China au totalizat 20,21 miliarde de yuani (2,70 miliarde de euro) în perioada ianuarie-martie, potrivit companiei specializate China Movie Data Information Network. În America de Nord (Statele Unite şi Canada), încasările obţinute din vânzările de bilete au fost de 2,85 miliarde de dolari (2,43 miliarde de euro), potrivit revistei americane Variety.
Aproape 75% din box office-ul din China a fost generat de trei filme chineze. În Top 10 figurează şapte producţii locale, inclusiv cinci care ocupă primele locuri ale clasamentului.
„Operation Red Sea”, o superproducţie ce prezintă o misiune împotriva piraţilor desfăşurată de armata chineză în Marea Roşie, ocupă primul loc în box office-ul chinez din 2018. Această peliculă a generat încasări de 3,6 miliarde de yuani (480 de milioane de euro).
Două lungmetraje americane, filmul cu supereroi „Black Panther” şi SF-ul „Pacific Rim: Uprising”, au obţinut la rândul lor rezultate bune în box office. În clasamentul mondial pe luna martie, aceste două pelicule ocupă poziţia a doua, respectiv a treia.
Încasările au fost stimulate în China de Noul An Chinezesc, o perioadă marcată de o vacanţă naţională prelungită, în timpul căreia numeroşi chinezi merg adeseori la cinematograf.
Box office-ul din China a crescut cu peste 13% în 2017, înregistrând o nouă creştere după o relativă încetinire în 2016. Încasările totale au ajuns la 55,9 miliarde de yuani (7,47 miliarde de euro) anul trecut, potrivit Agenţiei de stat pentru presă, publicaţii, radio, cinema şi televiziune.
China rămâne şi în 2018 pentru marile studiouri hollywoodiene o piaţă ce nu poate fi evitată. Superproducţiile americane au mare succes în China, chiar dacă autorităţile de la Beijing limitează numărul filmelor străine care sunt difuzate în cinematografele naţionale.
Autorităţile chineze au adoptat, de asemenea, o serie de măsuri concepute pentru a creşte audienţa peliculelor naţionale, prin acordarea de stimulente cinematografelor, pentru ca acestea să proiecteze filme locale. (Sursa: Agerpres)