Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a înrăutăţit pentru al treilea an consecutiv estimările privind vânzările pe termen lung, din cauza încetinirii din China şi a volatilităţii de pe pieţele emergente, transmite Bloomberg.
În 2015, vânzările organice (excluzând achiziţiile, vânzările de active şi fluctuaţiile de curs valutar) vor creşte probabil cu 4,5%, faţă de un avans de 5% estimat anterior.
În primele nouă luni din acest an, veniturile au urcat cu 4,2%, sub estimările analiştilor, deoarece problemele din Asia cu tăiţeii Maggi au afectat vânzările.
Acţiunile Nestle au scăzut vineri cu 1,9%, la 73,70 franci elveţieni, la Bursa de la Zurich, cel mai semnificativ declin din ultimele două luni.
Vânzările Nestle în regiunea Asia, Oceania şi Africa au scăzut cu 0,5%, în timp ce piaţa chineză se redresează mai lent decât se estima. În 2014, Nestle a obţinut venituri de 6,6 miliarde de franci elveţieni din China şi Hong Kong, fiind a doua mare piaţă a companiei, după SUA.
Nestle se află în mijlocul unui proces de revizuire a portofoliului pe plan global şi deja a vândut câteva branduri neperformante, cum ar fi producătorul de suplimente nutritive PowerBar şi afacerea Jenny Craig. În ianuarie, grupul elveţian a semnat un acord privind vânzarea companiei sale La Cocinera către Findus Spain.
În România, Nestle, cel mai mare producător mondial de produse alimentare, deţine fabrica de la Timişoara, deschisă în anul 1995.
AGERPRES