China este cu trei până la cinci ani înaintea competiției globale
Vehiculele electrice produse în China sunt cu trei până la cinci ani înaintea competiției globale în ceea ce privește produsele, tehnologia și lanțul industrial, a declarat Wang Chuanfu, CEO-ul BYD, într-un interviu acordat televiziunii naționale chineze. Acesta a subliniat faptul că progresele semnificative ale industriei auto din China au fost realizate într-un timp foarte scurt și sunt vizibile la nivel global.
Declarațiile lui Wang au fost făcute luni, la scurt timp după simpozionul organizat de președintele chinez Xi Jinping, la care au participat lideri importanți ai industriei tehnologice din China. CEO-ul BYD a fost unul dintre oamenii de afaceri care au avut ocazia să ia cuvântul în cadrul acestui eveniment important.
China a depășit Japonia și a devenit cel mai mare exportator auto din lume
În 2023, China a depășit Japonia și a devenit cel mai mare exportator auto din lume, o realizare remarcabilă care subliniază creșterea rapidă a industriei auto chineze. Cu toate acestea, exporturile de vehicule electrice se confruntă cu dificultăți legate de tarifele impuse de Statele Unite și Uniunea Europeană. UE a introdus o taxă de 17% pentru vehiculele electrice produse de BYD, ca parte a măsurilor de protecție a industriei auto europene, ceea ce afectează competiția globală.
În acest context, Wang Chuanfu a criticat protecționismul comercial, subliniind că “produsele bune nu pot fi oprite prin bariere comerciale”. Acesta a subliniat faptul că piața globală ar trebui să permită inovației și progresului tehnologic să ajungă la consumatori, fără a fi restricționate de măsuri protecționiste.

BYD a înregistrat un succes remarcabil în 2024
Cu toate că se confruntă cu provocări, BYD a înregistrat un succes remarcabil în 2024, vânzând un număr record de vehicule electrice și hibride. Compania chineză a livrat 4,3 milioane de unități, mult peste ținta de 3,6 milioane stabilită anterior, și a continuat să fie un lider important în industria auto globală. Din această cantitate, 1,76 milioane de unități au fost vehicule pur electrice, ceea ce marchează un progres semnificativ.
Cu toate acestea, Tesla, condusă de Elon Musk, a rămas liderul mondial în producția de vehicule electrice, livrând 1,79 milioane de unități în 2024. Cu toate că nu a reușit să detroneze Tesla, succesul continuu al BYD subliniază puterea și creșterea continuă a industriei auto chineze, care devine tot mai competitivă pe piața globală.
Competitorii chinezi se extind rapid pe piața globală
În paralel cu succesul BYD, alți producători chinezi de vehicule electrice au înregistrat performanțe notabile în 2024, consolidându-și pozițiile pe piața auto globală. Li Auto, primul start-up de vehicule electrice profitabil din China, a vândut 500.000 de vehicule.
Leapmotor, susținut de Stellantis, a vândut 290.000 de unități, iar Xiaomi a livrat 135.000 de vehicule electrice. Aceste realizări reflectă expansiunea rapidă și diversificarea pieței de vehicule electrice din China, care devine din ce în ce mai activă pe plan internațional.
Compania BYD rămâne principalul rival al Tesla și un jucător esențial în dezvoltarea industriei globale de vehicule electrice, iar succesul său continuu sugerează o viitoare consolidare a poziției Chinei în acest sector crucial pentru viitorul auto mondial.