Linia va lega Ningbo aflat  la sud de Shanghai și arhipelagul Zhoushan de pe coasta de est. Tunelul subacvatic va avea 16,2 de kilometri și face parte din planul feroviar Yong-Zhou, scrie CNN.com

Prima dată a fost menționată crearea unui tunel de transport subacvatic în 2005, iar studiul de fezabilitate al planului feroviar Yong-Zhou a fost aprobat de Beijing în noiembrie.
În cadrul rutei de cale ferată de 77 km (47,8 mile), vor fi construite 70,92 km de piste, inclusiv o secțiune submarină de 16,2 km.

Când vor fi gata, noile garnituri de cale ferată ale chinezilor vor putea atinge 250 de kilometri pe oră. Noua rută, care va fi conectă la rețeaua feroviară de mare viteză existentă din China, va putea transporta călătorii din Hangzhou – capitala Zhejiang – la Zhoushan în 80 de minute. În prezent, o călătorie pe această distanță durează aproximativ 4,5 ore cu autobuzul sau 2,5 ore cu mașina personală.

În proiect sunt prevăzute șapte stații pentru întregul traseu, inclusiv patru stații noi și trei reamenajate. În plus pe lângă tunelul submarin, va fi construit un pod rutier-feroviar pentru a lega părți din arhipelag.

Lucrările pentru acest vor începe anul viitor și au ca termen de finalizare 2025.  Costul întregului proiect a fost evaluat la 3,6 miliarde dolari. 

Noul proiect va duce la o dezvoltare și mai mare a zonei, dar și la o creștere a potențialului turistic.  Portul Ningbo-Zhoushan are deja cel mai mare volum de mărfuri din lume iar în Zhoushan este şi prima fabrică Boeing din afara SUA.