Anul trecut, BYD a vândut la nivel global 4,2 milioane de mașini, dintre care 1,7 milioane au fost complet electrice. Considerat de mulți drept principalul rival al Tesla în domeniul mașinilor electrice, BYD ar putea avea, în câțiva ani, până la trei uzine în Europa, potrivit unor surse citate de Reuters.
BYD, marea concurență a Tesla
Conform unui articol publicat de Reuters, BYD, un important producător auto chinez, construiește uzine de mașini electrice în Ungaria și Turcia și analizează posibilitatea de a deschide o unitate de producție și în Germania, deși întâmpină mai multe provocări. În 2024, compania a vândut global 4,2 milioane de mașini, dintre care 1,7 milioane au fost complet electrice.
Considerată de mulți drept principalul concurent al Tesla pe piața vehiculelor electrice, BYD ar putea ajunge, în următorii câțiva ani, să dețină până la trei uzine în Europa, potrivit surselor citate de Reuters.
Germania, opțiunea principală
Vicepreședintele executiv de la BYD, Stella Li, a declarat într-un interviu pentru revista Automobilwoche, la începutul acestei luni, că BYD analizează deschiderea în următorii doi ani a unei a treia unități de producție pentru a deservi piața europeană – dar nu a precizat țara.
Reuters a afirmat că Germania este opțiunea principală pentru BYD, însă decizia nu a fost încă luată, din cauza costurilor ridicate cu forța de muncă și cu energia.
Dușmanii lui Tesla
Conform unui articol publicat de Reuters, BYD, un important producător auto chinez, construiește uzine de mașini electrice în Ungaria și Turcia și analizează posibilitatea de a deschide o unitate de producție și în Germania, deși întâmpină mai multe provocări.
În 2024, compania a vândut global 4,2 milioane de mașini, dintre care 1,7 milioane au fost complet electrice. Considerată de mulți drept principalul concurent al Tesla pe piața vehiculelor electrice, Bcompaia chineză ar putea ajunge, în următorii câțiva ani, să dețină până la trei uzine în Europa, potrivit surselor citate de Reuters.
Pe lângă vehiculele full-electrice, chinezii mizează și pe tehnologia hibridă pentru extinderea sa în Europa.
Vânzări de 400.000 de mașini
Potrivit estimărilor S&P Global Mobility, vânzările BYD în Europa vor crește cu peste 100%, până la 186.000 de unități, față de 83.000 în 2024. Estimările pe termen lung indică vânzări de 400.000 de mașini în 2029, dar multe se pot întâmpla până atunci la capitolul subvenții, taxe sau interdicții.
Foarte mult va conta și atitudinea statelor UE față de China și față de investițiile ei.