China a devenit al doilea mare exportator mondial de mașini în 2022
Potrivit agenției de rating „Moody’s Analytics”, China a devenit al doilea mare exportator de mașini încă de anul trecut.
„China a atras atenţia asupra ei prin pandemie, depăşind Coreea de Sud în 2021 şi Germania în 2022, devenind al doilea mare exportator de maşini”, a declarat agenţia, potrivit unui raport.
Raportul arată că decalajul decalajul mediu s-a situat în acest an la aproximativ 70.000 de mașini pe lună în trimestrul încheiat în iunie, micșorând diferența de aproximativ 171.000 care exista în aceeași perioadă a lui 2022.
”În acest ritm, China este pe cale să depăşească Japonia până la sfârşitul anului”, au scris economiştii Moody’s.
Japonia se află pe primul loc în clasamentul global încă din 2019.
China exportă vehicule electrice
China a înregistrat o cerere în creştere pentru vehicule electrice, fapt care i-a crescut exporturile totale de automobile dincolo de nivelurile dinainte de pandemie. În prima parte a anului, veniturile din exportul de vehicule electrice s-au dublat dublat în China, în comparație cu aceeaşi perioadă a anului 2022. Totul în timp ce Japonia nu a înregistrat încă o revenire după pandemie.
China are un avantaj competitiv: producţia de celule de baterii litiu-ion, un factor care îi ajută pe producătorii de automobile să micșoreze costurile de producție. China produce peste jumătate din aprovizionarea mondială cu litiu, datorită costurilor mici pentru forța de muncă.
China are și avantajul deținerii a peste jumătate din capacitatea mondială de rafinare a metalului. Acesta este motivul pentru care marilor companii din lume au înfiinţat unităţi de producţie în China (Tesla şi BMW).
Moody’s: Brandurile străine nu le-au eclipsat pe cele locale
Economiștii au precizat că brandurile locale precum Chery şi SAIC nu au fost eclipsate. O măsură a Chinei de facilitate acestui rezultat a fost scutirea încă din 2014 a mașinilor electrice de taxa de achiziție de 10%.
”Într-adevăr, viteza cu care China a îmbrăţişat noile tehnologii în industria auto este de neegalat”, au declarat ei.
Moody’s a subliniat că în regiunea Asia-Pacific, unde se află unele dintre cele mai mari puteri exportatoare de automobile din lume, precum Coreea de Sud, China și Japonia, s-a înregistrat o redresare în mod variat a exporturilor de automobile.
În ciuda acestui fapt, vehiculele electrice însumează 30% din toate maşinile de pasageri vândute la nivel mondial anul trecut, mult peste nivelul pre-pandemic (5 procente)
Conform Agenției Internaționale pentru Energie, în aprilie, vânzările de mașini electrice au înregistrat o creștere, atingând nivelul de peste 10 milioane în anul 2022, iar China dominând piața cu peste 60% din vânzări.