Tranzacția se cifrează la 2,1 miliarde de dolari, transmite Reuters.
Lanțul de restaurante fast-food intenționează să se extindă cât mai rapid fără a folosi resursele proprii de capital, iar vânzarea anunțată face parte din această strategie.
În urma tranzacției, McDonald's va păstra 20% din operațiunile din China și Hong Kong. Citic va deține 52%, iar Carlyle Group – 28%.
McDonald's are 2.400 de restaurante în China și peste 240 în Hong Kong. Noul parteneriat vizează deschiderea a încă 1.500 unități, în următorii 5 ani, în cele două zone.
Fondurile americane de private equity Carlyle Group şi TPG Capital s-au aliat fiecare cu o companie chineză de stat pentru a depune o ofertă de preluare a lanţurilor de restaurante de tip fast-food McDonald's din Hong Kong şi China continentală, într-o tranzacţie a cărei valoare ar urma să se situeze între 2 şi 3 miliarde de dolari, anunța Reuters în septembrie 2016.
Potrivit surselor, Carlyle a format o echipă cu conglomeratul de stat CITIC în timp ce TPG s-a aliat cu Beijing Capital Agribusiness Group pentru a putea depune fiecare o ofertă înainte de termenul limită fixat pentru mijlocul lunii septembrie. Sursele adaugă faptul că atât Carlyle cât şi TPG vor avea o participaţie minoritară în consorţiile lor.
Anterior, Reuters a informat că McDonald's a angajat banca americană Morgan Stanley să se ocupe de vânzarea a aproximativ 2.800 din restaurantele sale din China, Hong Kong şi Coreea de Sud.
Ofertele celor două consorţii conduse de fondurile americane nu vizează decât restaurantele McDonald's din China şi Hong Kong, adică aproximativ 85% din cele 2.800 de restaurante scoase la vânzare de grupul american. De asemenea, potrivit surselor, cele două oferte vor concura cu cele depuse de China Cinda Asset Management Co, Beijing Tourism Group şi grupul privat chinez Sanpower Group.
Separat, grupul sud-coreean Maeil Dairy Industry a anunţat vineri că intenţionează să depună o ofertă pentru restaurantele McDonald's din Coreea de Sud, a căror valoare ar putea să se ridice la 268 milioane de dolari.
Un purtător de cuvânt de la McDonald's a precizat că nu a fost luată încă nicio decizie. 'Facem progrese în căutarea de parteneri strategici cu prezenţă importantă pe piaţa locală şi care împărtăşesc valorile şi viziunea noastră, cu un accent deosebit pe creşterea accelerată', a declarat purtătorul de cuvânt.
La fel ca şi alţi operatori de restaurante fast-food, McDonald's a decis să adopte sistemul de franciză, urmând să propună cumpărătorilor un acord de franciză pe o durată de 20 de ani, cu posibilitatea unei prelungiri pentru încă 10 ani.
În România, McDonald's este lider al pieţei restaurantelor, cu 68 de restaurante în 21 de oraşe. Până în prezent, McDonald's a investit peste 800 de milioane de lei în România, are 4.000 de angajaţi şi primeşte zilnic peste 190.000 clienţi.