China mizează pe un parc de 1.000.000 de vehicule electrice în 2015

Pentru chinezi, vehiculele electrice nu sunt deloc o noutate. Multe dintre motoretele și scuterele care străbat străzile marilor orașe sunt propulsate de motoare alimentate cu energie electrică. Numai că, intenția guvernului chinez este să impună acest trend și pieței autoturismelor, iar pentru asta, statul asiatic oferă o bonificație de 6.500 de euro fiecărui cumpărător al unei astfel de mașini.

La expoziția auto de la Shanghai, aflată în plină desfășurare, producătorii chinezi s-au grăbit să prezinte o mulțime de modele electrice. Chery are la stand nu mai puțin de trei vehicule dotate cu sisteme electrice de propulsie: Riich M1 Reev, o mașină 100% electrică din segmentul mini (A) cu o autonomie declarată de 160 km, Riich G3 – un autoturism hibrid în trei volume din segmentul compact (C) și Riich X1 EV – un SUV hibdrid de mici dimensiuni.
Grupul BYD prezintă și el două modele: e6 – un crossover 100% electric despre care chinezii spun că are o autonomie de nu mai puțin de 300km și F3DM – o compactă tricorp cu propulsie hibridă.
Dongfeng a dezvăluit un model la care lucrează de ceva timp împreună cu taiwanezii de la Yulon Motor, conceptul Neora EV, iar Gleagle a prezentat Geely EK-2, un model concurent al lui Riich M1, care are o autonomie de 180 km și va intra pe piață în 2013.
La standul SAIC poate fi văzută declinarea electrică a lui Roewe 350 și hibridul 550.
Detalii despre expoziția AutoShanghai și despre importanța dată acesteia de marii producători auto din lume puteți citi în următorul număr al revistei Capital.