China: Multinaţionalele au renunţat la Facebook, Twitter şi Youtube în favoarea serviciului Weibo

Twitter, Facebook, Youtube şi alte platforme social media au fost blocate în China, de un guvern îngrijorat că accesul nelimitat la internet ar putea aduce prejudicii Partidului Comunist aflat la putere. Extrem de popular rămâne serviciul Weibo, o platformă de microblogging, ce se aseamănă cu Twitter şi care s-a dovedit a fi o resursă valoroasă de promovare pentru multinaţionalele prezente în China.

FMI, Louis Vuitton şi Unilever au, aşadar, ceva în comun – un cont Weibo prin intermediul căruia se adresează celor peste 310 milioane de utilizatori. Serviciul Weibo permite, la fel ca Twitter, publicarea unor post-uri de 140 de caractere şi cuprinde, de asemenea, un buton "Follow".

Christine Lagarde, Directorul General FMI, a avut în urmă cu o săptămână prima sa intervenţie pe Weibo. Aceasta le-a transmis celor peste 120.000 de followeri discursul său de la Summit-ul APEC, tradus în limba utilizatorilor Weibo.

Reuters