China caută sprijin din partea creditorilor internaționali pentru a înlătura deficitul de finanțare pentru proiectele din cadrul programului „Belt and Road Initiative”, a anunțat un oficial de rang înalt.
China primește o lovitură puternică. Anunțul pe care l-a făcut. În joc sunt trilioane de dolari
Comentariile lui Yi Gang, viceguvernatorul Băncii Populare din China, au avut loc cu doar câteva zile înaintea Forumului ”Belt and Road” pentru Cooperare Internațională. Lideri din 29 de țări și regiuni se reunesc la Beijing pentru a afla mai multe despre planul Chinei, informează Businessinsider.
Infrastructura și alte proiecte-cheie din cadrul ”Belt and Road Initiative” au nevoie de finanțare puternică, a afirmat Yi.
Practic, scrie Businessinsider, sunt primele apeluri directe de ajutor financiar ale oficialilor de rang înalt din China, accentuând dilema Beijingului – de a urmări o influență mai mare în lume, pe fondul încetinirii economiei interne, al datoriilor în creștere și ieșirilor uriașe de capital.
Deficit de finanțare de 26 de trilioane de dolari în proiectele de infrastructură
Deși planul este conceput pentru a accelera dezvoltarea în Asia, Europa și Africa, Banca Asiatică de Dezvoltare spune că există un deficit de finanțare de 26 de trilioane de dolari în proiectele de infrastructură care vor fi necesare numai în Asia până în 2030.
China a investit peste 50 de miliarde de dolari în acest proiect de când președintele Xi Jinping a introdus inițiativa, în 2013, subliniază agenția Xinhua.
„Majoritatea proiectelor sunt finanțate de instituții financiare chineze, în timp ce participarea instituțiilor internaționale este relativ limitată”, a declarat Pan Guangwei, vicepreședintele Asociației Bancare din China.
Cum să convingi creditorii globali să se implice
Multe proiecte de infrastructură au fost pe termen lung și au necesitat investiții uriașe, așa că a fost nevoie de un sistem de „bănci de politică, creditori comerciali și instituții de dezvoltare internațională” pentru a le asigura sustenabilitatea financiară, a spus Pan.
Analiștii cred că va fi o provocare enormă ca Beijingul să convingă creditorii globali să se implice în ”Belt and Road”, în timp ce soliditatea comercială a unor proiecte lasă de dorit.
China ar trebui să se bazeze pe emiterea de obligațiuni pe termen lung pentru a finanța schema, a mai spus Pan.
Ce ar trebui să facă Beijingul
Wang Huiyao, directorul Centrului pentru Globalizare, a declarat că BRI ar fi complet nesustenabil fără implicarea instituțiilor financiare internaționale. „China are nevoie de un fond de capital internațional, care ar trebui să includă instituții financiare mondiale, precum și diverse fonduri, cum ar fi fonduri speciale de dezvoltare din țările bogate din Orientul Mijlociu sau care vizează magnații din Asia de Sud-Est”, a spus el.
Pentru a crește atractivitatea inițiativei, Beijingul ar trebui să își explice intențiile, să publice o listă de proiecte și să introducă câteva scheme-pilot profitabile pentru a atrage investitorii inițiali, crede și Zhao Xijun, profesor de finanțe la Universitatea Renmin din Beijing.
G7 vrea să contracareze BRI
La finele lunii trecute, liderii celor mai industrializate șapte țări din lume (G7) au anunțat un program care urmărește să strângă 600 de miliarde de dolari, pentru a fi investiți în dezvoltarea infrastructurii în țările cu venituri mici și mijlocii. G7 a lansat Parteneriatul pentru infrastructură și investiții la nivel mondial, menit să contracareze programul „Belt and Road Initiative”, implementat de mai multe țări în curs de dezvoltare.