China este pregătită să-și apere industria auto. Guvernul chinez a reacționat după ce Uniunea Europeană (UE) a redus taxele pentru mai mulți mari producători de automobile electrice, inclusiv Tesla.
China a dat un răspuns ferm Bruxelles-ului
Autoritățile de la Beijing au criticat Bruxelles-ul, în urma tarifelor pentru importurile de vehicule electrice chineze. Un purtător de cuvânt al Ministerului Comerțului a declarat reporterilor că ancheta a ajuns la „concluzii prestabilite”. În opinia autorităților chineze, blocul promovează concurența neloială, conform CNBC.
De asemenea, el a spus și că țara va lua „toate măsurile necesare pentru a apăra cu hotărâre drepturile și interesele legitime ale companiilor chineze”
„China va lua toate măsurile necesare pentru a apăra cu hotărâre drepturile și interesele legitime ale companiilor chineze”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului, potrivit sursei menționate.
Comisia Europeană a redus taxele de import pentru un număr de producători de vehicule electrice
Comisia Europeană a redus marți, 20 august, taxele de import pentru un număr de producători de vehicule electrice care importă mașini în UE din China.
De asemenea, organismul executiv al UE a stabilit tarife pentru producătorul de vehicule electrice al lui Elon Musk, Tesla, la 9%. Cifra a fost sub nivelul anticipat anterior, de 20,8%.
Potrivit sursei menționate, aceste tarife vin pe lângă taxele UE existente de 10% la vehiculele electrice cu baterie importate în regiune din China.
Comisia a redus tarifele pentru mai mulți producători chinezi de mașini electrice
Totodată, Comisia a redus tarifele pentru mai mulți producători chinezi de mașini electrice. Este vorba, printre altele, de BYD, SAIC și Geely.
Tarifele au fost anunțate pentru prima dată de UE în iunie. Acestea au venit ca răspuns la îngrijorările blocului comunitar că subvențiile generoase ale industriei de vehicule electrice din China ar denatura concurența în Europa.
Ministerul chinez al Comerțului a răspuns imediat la această măsură. Autoritatea a spus că atât guvernul, cât și industria EV a Chinei au furnizat „zeci de mii de pagini de documente legale și materiale de probă prin diferite mijloace, cum ar fi trimiterea de chestionare”, potrivit sursei menționate. Este vorba despre „comentarii scrise și declarații de audiere”.
Ministerul susține că aceste documente „au apărat în mod cuprinzător și profund practicile nerezonabile și neconforme ale UE”.
Beijing-ul se opune ferm
De asemenea, a transmis că tarifele UE „vor perturba stabilitatea lanțului global de aprovizionare a industriei auto, inclusiv din UE”.
Hotărârea finală a UE, susține ministerul, „nu a absorbit pe deplin opiniile Chinei”. Totodată, „s-a bazat pe faptele identificate unilateral de UE, mai degrabă decât pe faptele recunoscute de ambele părți”, a transmis ministerul.
Ministerul a spus că țara „se opune ferm și este foarte îngrijorată de acest lucru”