Autorităţile chineze au decis să reducă la jumătate taxele de vânzări pentru maşinile mici în ideea de a stimula vânzările pe cea mai mare piaţă auto din lume, analişti estimând că de această măsură va beneficia inclusiv Volkswagen AG, companie implicată într-un scandal de manipulare a testelor de poluare.
Reducerea taxei de vânzări pentru maşinile cu un motor mai mic de 1,6 litri intră în vigoare la 1 octombrie şi se va prelungi până la finele lui 2016. Automobilele din acest segment reprezintă aproximativ 70% din vânzările totale de automobile din China iar Volkswagen produce cinci din cele mai bine vândute 10 modele din această categorie.
Reducerea taxei de vânzări, anunţată de Cabinetul de la Beijing marţi seară, a dus la creşterea acţiunilor producătorilor chinezi de automobile precum Great Wall Motor, ale cărui acţiuni au crescut cu 8,7%, BYD, BAIC Motor şi SAIC Motor.
Analiştii sunt de părere că reducerea taxei de vânzări, o repetare a unor măsuri adoptate după criza globală din 2008, nu va duce la o relansare la nivelul întregii pieţei auto dar ar putea impulsiona totuşi vânzările. Yale Zhang, analist la firma de consultanţă Automotive Foresight, susţine că reducerea taxei de vânzări ar putea duce la vânzări suplimentare de aproximativ 100.000 de vehicule pe an până la finele anului. 'Mă aştept la vânzări suplimentare de 300.000 până la 500.000 de unităţi pentru ultimele trei luni ale anului', a spus Yale Zhang. Aproximativ 1,7 milioane autoturisme au fost vândute în China în luna august.
Potrivit datelor Automotive Foresight, cele mai bine vândute modele cu un motor mai mic de 1,6 litri de pe piaţa chineză sunt Wulin Hongguang MPV, VW New Lavida, H6, VW Jetta, VW New Santana, VW Sagitar, Tiguan, Hyundai Elantra şi Toyota Corolla. 'Toate aceste modele vor beneficia de pe urma reducerii taxei de vânzări', a apreciat Yale Zhang.
Pentru Volkswagen această reducere de taxe reprezintă o gură de oxigen într-un moment în care constructorul german este implicat într-un scandal de amploare legat de manipularea testelor de poluare în SUA. În ultimii ani, piaţa chineză a fost responsabilă pentru mai mult de jumătate din profiturile VW. În acest an, însă, încetinirea pieţei chineze a obligat Volkswagen să reducă producţia, salariile şi alte costuri.
Vânzările de autoturisme pe piaţa chineză, cea mai mare piaţă din lume începând din 2009, au stagnat în primele opt luni ale acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut şi ar putea să se contracte pe ansamblul acestui an comparativ cu 2014, ceea ce ar fi o premieră în ultimii 20 de ani. AGERPRES