China şi Rusia au anunţat miercuri că vor să producă împreună un avion de pasageri de mare capacitate propulsat de motoare cu reacţie, pentru a concura cu Airbus şi Boeing, transmit Bloomberg şi Reuters.
Compania de stat Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) şi United Aircraft Corp (UAC) of Rusia vor înfiinţa anul acesta o societate mixtă care va începe anul acesta dezvoltarea noului model, a cărui machetă a fost prezentată pentru prima dată publicului la Airshow China, de la Zhuhai, cea mai mare expoziţie aviatică din ţară.
Directorii celor două firme nu au oferit şi detalii concrete privind finanţarea sau unele specificaţii tehnice ale proiectului, iar analiştii occidentali consideră că acesta este extrem de ambiţios, dificil de realizat şi costisitor.
Guo Bozhi, directorul general al Departamentului widebody din cadrul COMAC, a declarat că societatea mixtă cu sediul în Shanghai va începe anul acesta operaţiunile. Anunţat prima dată în 2014, proiectul a fost ţinut secret, deşi companiile au anunţat că zborul inaugural va fi în 2022, iar livrările vor începe în 2025. Aceste ţinte este puţin probabil să fie îndeplinite, consideră analiştii occidentali, deoarece dezvoltarea aeronavelor de pasageri de mare capacitate (widebody) poate dura mai degrabă decenii decât ani.
Un avion widebody este un produs extrem de complicat, necesită o mulţime de competenţe şi cunoştinţe industriale extinse. China şi Rusia au fiecare propriile avantaje, le-a declarat jurnaliştilor Guo.
Descrierea care însoţeşte modelul arată că firmele proiectează trei variante, cea de bază fiind un avion cu 280 de locuri, care poate efectua zboruri de până la 12.000 de kilometri, aproximativ distanţa dintre Beijing şi New York.
Noul model se doreşte a fi un competitor direct al aeronavelor Boeing B777 şi B787 şi Airbus A330 şi A350.
Marţi, COMAC a anunţat că a obţinut 23 de noi comenzi ferme pentru avionul său de pasageri C919, de la două companii chineze de leasing, care ar mai putea cumpăra încă 33 de aeronave. Până acum, COMAC a primit 517 comenzi ferme pentru modelul C919.
Compania cu sediul în Shanghai vrea să concureze cu giganţii Airbus şi Boeing, dar încă nu a reuşit să efectueze primul zbor cu modelul C919.
SURSA: Agerpres