Beijingul nu a dezvăluit până-acum numărul total de avioane invizibile, Chengdu J-20 – Mighty Dragons pe care le-a construit. Unele estimări sugerează că este posibil să fi depășit deja numărul de avioane F-22 Raptors produse de americanii de la Lockheed Martin. Se pare că numărul avioanelor invizibile Chengdu J-20 ar fi ajuns la 200.

Chengdu J-20, aeronavă de luptă de generația a-5-a, cu capacități stealth

Expertul în echipamente militare ale Chinei, Andreas Rupprecht, care urmărește imagini open-source ale „Mighty Dragon” și ale altor avioane, a remarcat că două avioane de luptă au fost marcate cu denumirile „CB0369” și, respectiv, „CB0370”. Potrivit lui Rupprecht, CB03 este deja din al patrulea lot, ceea ce ar sugera că cel puțin 70 de avioane invizibile au fost livrate din acest lot.

Chengdu J-20 este o aeronavă de luptă de generația a-5-a, cu capacități stealth. A fost proiectat și dezvoltat de Corporația Aerospațială Chengdu, pentru Forțele Aeriene ale Armatei de Eliberare a Poporului, ca un avion de luptă de superioritate aeriană, capabil de lovituri de precizie. J-20 este replica Chinei la F-22 și F-35 ale SUA sau la Su-57 al Rusiei.

Vor să-i egaleze sau chiar să-i depășească pe americani

Potrivit unei informații date de South China Morning Post, China crește acum producția de ”Mighty Dragon” pentru a echilibra desfășurarea avioanelor F-22 și F-35 Lightning II în regiune. O sursă din cadrul armatei chineze a declarat că aplicarea noilor „linii de producție pulsatile”, împreună cu capacitățile de producție sporite ale noilor motoare autohtone, au făcut ca numărul de J-20 să egaleze sau chiar să depășească numărul aeronavelor americane F-22 Raptors.

Producția în masă a avionului a început în 2020

Producția în masă a aeronavei a început în 2020, după ce conducerea Comisiei Militare Centrale a decis să înlocuiască motoarele originale rusești Saturn AL-31 ale aeronavei cu motoare WS-10C Taihang, produse pe plan intern, care sunt echipate cu duze vectoriale de tracțiune. Un motor mai avansat, WS-15, de tracțiune mare, a fost dezvoltat pentru a reduce decalajul de performanță față de F-22, dar proiectul a întârziat programul și urmează să înceapă producția abia anul viitor. Drept urmare, J-20 a fost produs cu motorul WS-10C, scrie 19fortyfive.