Daca dezvoltarea internetului in China o sa aiba acelasi ritm ca pana acum, aceasta tara are toate sansele sa depaseasca Japonia in clasamentul cumparaturilor online, devenind astfel numarul unu in regiunea Asia-Pacific. Ideea a aparut intr-un studiu MasterCard, potrivit caruia, in 2010, magazinele online vor fi accesate de 480 milioane de chinezi care vor cheltui 1,4 mii de miliarde de dolari. Tot peste un miliard de locuitori, locul Japoniei ar fi amenintat de India. Motivele din studiu se re
Daca dezvoltarea internetului in China o sa aiba acelasi ritm ca pana acum, aceasta tara are toate sansele sa depaseasca Japonia in clasamentul cumparaturilor online, devenind astfel numarul unu in regiunea Asia-Pacific. Ideea a aparut intr-un studiu MasterCard, potrivit caruia, in 2010, magazinele online vor fi accesate de 480 milioane de chinezi care vor cheltui 1,4 mii de miliarde de dolari. Tot peste un miliard de locuitori, locul Japoniei ar fi amenintat de India.
Motivele din studiu se refera la faptul ca atat in China cat si in India, au loc procese de urbanizare, de crestere a nivelului de trai, de intarire a clasei medii iar oamenii sunt din ce in ce mai interesati de ce se poate face pe internet.
Cu toate acestea, nu trebuie uitat faptul ca China are in prezent una dintre cele mai scazute rate de penetrare a internetului in locuinte. Dintre chinezii care navigheaza pe net, un procent imens de circa 70% fac cumparaturi online frecvent. In clasamentul regional mai stau bine Singapore si Coreea de Sud, ai caror locuitori au cheltuit in ultimele trei luni o medie de 770,70 dolari, respectiv 707,50 dolari per persoana.
Studiul mai arata ca, in regiune, cumparatorii online se intereseaza cu mult timp inainte de a cumpara un produs, cautand recomandari si comparand preturi.