China ar putea depăşi SUA până în 2016, devenind cea mai mare piaţă din lume de călătorii în interes de afaceri, datorită majorării exporturilor şi a încetinirii inflaţiei, se arată într-un comunicat publicat luni de Global Business Travel Association (GBTA), transmite Bloomberg.
Cheltuielile pe plan mondial pentru călătoriile în interes de afaceri vor urca anul acesta cu 6,9%, la 1.180 miliarde de dolari, iar anul viitor vor înregistra un avans de 8,6% şi vor încetini în perioada 2016-2018, a estimat GTBA.
În China, accelerarea exporturilor, încetinirea inflaţiei şi majorarea salariilor au contribuit la expansiunea acestei pieţe, în contrast cu situaţia din SUA, unde ritmul de creştere al economiei a fost scăzut, împreună cu salariile şi numărul de angajaţi, se arată în raportul Asociaţiei.
'China, alături de alte state BRIC – Brazilia, Rusia, India – îşi canalizează cheltuielile pentru călătoriile de afaceri în mai multe oportunităţi economice. Ne aşteptăm ca această tendinţă de majorare a cheltuielilor în călătoriile de afaceri', a afirmat directorul general al GBTA, Michael McCormick.
Cheltuielile în Rusia ar putea scădea cu peste 5% anul acesta, pe fondul temerilor referitoare la securitate şi a sancţiunilor internaţionale, a estimat GBTA.
Din anul 1998, când Global Business Travel Association a început acest studiu, SUA au fost cea mai mare piaţă de călătorii în interes de afaceri din lume. În timp ce cheltuielile în China au crescut în medie cu 16% pe an din 2000, ajungând la 225 miliarde de dolari în 2013, în Statele Unite ele au urcat cu 1,1% anual, la 274 miliarde de dolari.
Cea mai mare piaţă regională de călătorii în interes de afaceri este Asia Pacific, urmată de Europa Occidentală şi SUA. Cele trei regiuni reprezintă 89%, sau 984 miliarde de dolari, din cheltuielile de 1.100 miliarde de dolari înregistrate în 2013.
Până în 2018, Asia Pacific îşi va majora cota de piaţă cu încă 5%, în timp ce Europa Occidentală şi SUA ar urma să piardă 2% şi, respectiv, 3% din cota lor de piaţă.
Sursa: Agerpres