Al doilea mare producător auto american a comercializat în decembrie 107.244 de vehicule pe piaţa chineză, în creştere cu 13% faţă de perioada similară din 2013, după un avans de 2% în noiembrie şi un declin de 1% în octombrie.
Ford a estimat că vânzările în China ar fi fost mai ridicate, dacă ar fi existat mai multe capacităţi de producţie şi, de aceea, compania va construi mai multe uzine în statul asiatic.
În China, Ford produce vehicule împreună cu Chongqing Changan Automobile Co Ltd şi Jiangling Motors Corp Ltd.
Creşterea costurilor cu acţiunile de rechemare la service în America de Nord şi pierderile din Rusia şi America de Sud au determinat Ford să-şi reducă estimările privind profitul înainte de taxe realizat în acest an până la şase miliarde de dolari, comparativ cu un profit cuprins între şapte şi opt miliarde de dolari cât estima anterior.
De asemenea, directorul financiar al Ford, Bob Shanks, a anunţat recent că în 2015 profitul înainte de taxe este estimat să crească între 8,5 şi 9,5 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de 10,6 miliarde de dolari.
În România, Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost.
SURSA: Agerpres