Chinezii ajung la Mediterana

Transportatorul maritim Cosco licitează pentru dezvoltarea portului comercial de la Limassol din Cipru.

Firma chineză de transport maritim Cosco a fost selectată, alături de alte 12 companii, să prezinte detaliile planurilor pentru dezvoltarea portului comercial Limassol din Cipru, a anunţat luni postul public de radio, transmite Xinhua. Ministerul Transporturilor de la Nicosia a întocmit o listă scurtă din cele 70 de companii care au răspuns invitaţiei lansate în iunie pentru dezvoltarea principalului port comercial din Cipru, Limassol, a anunţat preşedintele Autorităţii Portuare din Cipru, Alecos Michaelides. Acesta a adăugat că firma chineză Cosco face parte dintre companiile invitate să prezinte planuri detaliate înainte de luna noiembrie, când vor fi anunţaţi participanţii la licitaţia finală.

Autorităţile cipriote şi-au exprimat încrederea că extinderea Canalului de Suez, inaugurată pe 6 august, va avea ca rezultat dezvoltarea activităţii portului Limassol, un punct strategic în Marea Mediterană pentru navele care vin dinspre Suez. Extinderea canalului, care a fost finalizată în doar 11 luni, a adăugat 37 de kilometri la traseul navigabil ce leagă Marea Roşie de Marea Mediterană. În plus, canalul existent până acum a fost lărgit şi adâncit.

Operaţiunile portului Limassol fac parte din activele scoase la vânzare de autorităţile de la Nicosia în schimbul pachetului de asistenţă financiară de zece miliarde de euro primit de la UE, BCE şi FMI în 2013. "Concesionarea operaţiunilor portului Limassol către investitorii privaţi va îmbunătăţi serviciile oferite, va majora veniturile obţinute de stat şi va stimula economia", a declarat Michaelides.

Cosco este interesată şi de preluarea unei participaţii majoritare în cel mai mare port al Greciei, Pireu. Firma chineză Cosco controlează două dintre cele trei terminale de containere ale portului Pireu şi, alături de alte firme străine, este pe lista scurtă pentru achiziţionarea participaţiei de 51% în Autoritatea Portuară Pireu, unul dintre principalele active de stat pe care Grecia s-a angajat să le privatizeze. În februarie, noul Guvern de la Atena anunţa îngheţarea privatizării activelor de stat, inclusiv a celor mai mari porturi ale ţării, Pireu şi Salonic. Creditorii internaţionali ai ţării au cerut privatizări ale porturilor, companiilor de apă şi canalizare şi companiei de poştă, în schimbul asistenţei internaţionale.

Sursa: AGERPRES