Conform asociaţiei, vânzările din luna noiembrie au crescut cu 27%, până la 1,7 milioane autovehicule, ca urmare a creşterii cererii consumatorilor în perspectiva majorării prevăzute pentru 2011 a costurilor pentru înmatriculări în marile oraşe ale ţării.
‘Sfârşitul anului este, în mod normal, perioada maximă pentru producerea şi vânzările de maşini în China’, a afirmat Zhu Yiping, secretarul general al asociaţiei producătorilor, care atribuit o parte din această creştere dorinţei populaţiei de a profita de avantajele acestui an.
De fapt, cea mai mare creştere s-a înregistrat la autoturismele cu capacitate mică, de până la 1.600 centimetri cubi, care beneficiază de subvenţii şi facilităţi fiscale din partea guvernului chinez, până la finele anului.
Peste Statele Unite
Aşteptările ca Beijingul şi Shanghai să majoreze tarifele pentru noile înmatriculări au impulsionat consumatorii să cumpere acum, a explicat Xiong Chuanlin, secretar adjunct al CAAM.
Astfel, în perioada ianuarie – noiembrie, în China au fost deja comercializate 16,4 milioane vehicule, cu 34% mai mult ca în perioada similară a anului trecut, ceea ce ridică previziunile de vânzări pentru întregul an la peste 18 milioane unităţi.
Această cifră o depăşeşte pe cea de 13,64 milioane autoturisme vândute în 2009, care a făcut din China cea mai mare piaţă mondială pentru autovehiculele noi, depăşind Statele Unite ale Americii.
‘Se aştepată ca vânzările să crească într-un ritm stabil de 10% în 2011, până la 20 milioane unităţi’, a adăugat Xiong.
SURSA: Agerpres