Astfel, chinezii ajung să cheltuiască pe produse de lux mai mult decât nord-americanii şi europenii la un loc, unde sunt state dezvoltate şi cu un nivel de trai ridicat.

Vânzările de produse exclusiviste au înregistrat o creştere de 60% în Asia emergentă, mai arată raportul UBS.

Chiar şi atunci când ies în lume, chinezii vânează produse de lux. Turiştii din Asia emergentă au acaparat, anul trecut, 50% din vânzările de produse de lux în Europa şi 15% din SUA. Majoritatea acestor turişti provin din China – apoximativ 50 de milioane la număr, anul trecut.

Industria de lux, tot mai dependentă de China

Din aceste motive, industria bunurilor de lux ar avea mult de suferit dacă locuitorii Chinei ar renunţa să mai cumpere produse high-end. Din fericire, nu sunt semne că această creştere va încetini. Dimpotrivă.

Cifrele arată, însă, cât de dependente sunt companiile producătoare de bunuri de lux de chinezi. Companiile de top producătoare de bunuri de lux au raportat o creştere de 41% a vânzărilor în Asia emergentă, în al treilea trimestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totodată, exporturile de ceasuri în China au urcat cu 47% în septembrie 2011 faţă de aceeaşi lunăa a anului trecut, iar numărul de milionari şi miliardari chinezi este şi el în creştere.