Chinezii de la Hoyo vor să facă tractoare şi la Galaţi

Compania chineză Hoyo, prezentă pe piaţa românească din 2009, printr-o fabrică de asamblare tractoare la Braşov, are în intenţie să realizeze şi la Galaţi o linie de asamblare.

Strategia de investiţii urmează să fie stabilită până la finele acestei luni, informează cotidianul gălăţean Viaţa Liberă. Conform sursei citate, Angela Ivan, directorul general al Zonei Libere Galaţi (ZLG), a declarat că firma Goldex Industry, care deţine 20% din Hoyo România, a concesionat cinci hectare de teren în ZLG, punctul forte al planurilor de investiţii sunt de a realiza şi la Galaţi o linie de asamblare a tractoarelor.

„Bugetul pentru această investiţie a fost deja prins de partea chineză pentru 2012. Este o investiţie foarte importantă şi inclusiv noi am încercat să mai luăm legătura cu potenţiali beneficiari ai acestei investiţii în ideea de a găsi chiar şi pe plan local o piaţă de desfacere. Gama tractoarelor este diversă – de gabarit mic, mijlociu, pentru viţă-de-vie, pentru livezi, utilaje de care au nevoie şi agricultorii gălăţeni”, a explicat directoarea ZLG pentru Viaţa Liberă.

Denisa Vasilescu, directorul general al Hoyo Industry, a confirmat pentru publicaţia din Galaţi că  săptămâna viitoare vor avea loc discuţii în China în legătură cu investiţia de la Galaţi şi modul de derulare a acesteia. Sursa citată informează că investiţia chinezilor la Galaţi s-ar putea ridica la 60 milioane de euro şi ar putea fi create 220 de noi locuri de muncă.

Capital a încercat să afle mai multe detalii referitoare la posibila investiţie a Hoyo România în judeţul Galaţi, dar reprezentanţii companiei ne-au precizat că mai multe informaţii ne pot oferi abia în decursul săptămânii viitoare.

Fabrica de tractoare de la Râşnov (Braşov) reprezintă un parteneriat între firma chineză Hoyo – SHK Modern Agricultural Equipement Co Ltd.China, cu o participaţie de 80% şi o firmă românească, deţinută de omul de afaceri Denisa Vasilescu. Anul trecut, compania avea ca obiectiv vânzarea a 300 de tractoare asamblate la Râşnov. Investiţia de la Braşov a început în perioada 2008-2009.