Fabrica va avea o capacitate de 50.000 de vehicule pe an, care vor fi destinate pieţii europene. Aici vor fi asamblate trei tipuri de autoturisme: Voleex C10 (un autoturism compact), Steed 5 (camionetă), Hover H5 (autovehicul de teren, 4×4). Preţurile lor vor fi între 8.200 şi 14.700 de euro.
Acestea vor fi primele maşini fabricate în Bulgaria în ultimii 16 ani, după ce la mijlocul anilor 90 a fost închisă fabrica producătorului englez Rover, din oraşul Varna.
Investiţia iniţială în fabrica de la Loveci se ridică la 97 milioane de euro, dar ar putea să ajungă la 300 milioane de euro dacă proiectul va avea succes. 90% din investiţii sunt asigurate de compania bulgară Litex, iar 10% revin chinezilor de la Great Wall.
Agenţia AFP îl citează pe Bernard Neuviale, director al Renault-Nissan Bulgaria, importator de Dacia pentru această ţară, care susţine că nu se teme de concurenţa autoturismelor chinezeşti. ‘În primul rând, Great Wall trebuie să confirme, să dovedească faptul că poate produce o maşină bună aici’, crede el. În plus preţurile lor nu sunt aşa bune, afirmă Neuviale şi dă ca exemplu noul Twingo, care poate fi cumpărat cu 9.200 euro în Bulgaria.
SURSA: Agerpres