Chinezii şi indienii conduc în topul noilor abonaţi de telefonie mobilă

Tot mai multi cetatenii din China si India au inceput sa foloseasca serviciile de telefonie mobila, in primele trei luni ale anului numarul abonatilor noi din cele doua tari depasind 200 de milioane, informeaza  Yahoo News. Aproximativ 87 de milioane au provenit din China iar 110 milioane au provenit din India. Aproximativ 61% din numarul total de abonati existent la nivel mondial provin din tari in dezvoltare, se arata intr-un raport al agentiei de telecomunicatii din cadrul ONU. P

Tot mai multi cetatenii din China si India au inceput sa foloseasca serviciile de telefonie mobila, in primele trei luni ale anului numarul abonatilor noi din cele doua tari depasind 200 de milioane, informeaza  Yahoo News. Aproximativ 87 de milioane au provenit din China iar 110 milioane au provenit din India.

Aproximativ 61% din numarul total de abonati existent la nivel mondial provin din tari in dezvoltare, se arata intr-un raport al agentiei de telecomunicatii din cadrul ONU. Printre principalii contribuitori la numarul de abonati se China, India, Rusia si Brazilia.

La sfarsitul anului 2006, la nivel mondial existau 4 miliarde de abonati de telefonie mobila si fixa si peste 1 miliard de utilizatori de internet.  

Totusi, in studiu se anunta ca internetul de mare viteza (broadband) si rata de penetrare a telefoniei mobile sunt reduse in randul populatiei din tarile cel mai putin dezvoltate. In doar 22 dintre cele 50 de tarile care intra in aceasta categorie exista internet broadband iar utilizatorii plateau sume mari pentru conexiuni oarecum lente.

Telefonia mobila atrage noi utilizatori in fiecare secunda. Daca in 2000, numai 800 de milioane de cetateni ai Planetei se puteau lauda cu un telefon mobil, in prezent numarul a ajuns la 2,6 miliarde.

In total, 4 miliarde de oameni detin un telefon (fix sau mobil), iar 1,13 miliarde au acces la internet, potrivit Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT).

 

Rata de penetrare a serviciilor de teleofnie mobila este strans legata de gradul de dezvoltare a tarii natale: astfel, rata de penetrare este de 86% in tarile puternic industrializate, de 34% in tarile in curs de dezvoltare si de numai 8% in cele mai putin avansate.

 

Sursa: AP