Capital: Cum ati devenit actionar la Starcom Media Romania? Carmen Chipuc: In urma cu doua luni, Ioana si stefan (Ioana Iordache, Chief Executive Officer si stefan Iordache, Managing Partner Leo Burnett&Target - nota red.) mi-au spus ca sunt fericiti ca suntem colegi si... viitori parteneri. Capital: Ce semnificatie are acest pachet de actiuni pentru dvs.? Carmen Chipuc: Il privesc ca pe un semn de apreciere a muncii mele. Capital: Va simtiti acum mai puternic legata d
Capital: Cum ati devenit actionar la Starcom Media Romania?
Carmen Chipuc: In urma cu doua luni, Ioana si stefan (Ioana Iordache, Chief Executive Officer si stefan Iordache, Managing Partner Leo Burnett&Target – nota red.) mi-au spus ca sunt fericiti ca suntem colegi si… viitori parteneri.
Capital: Ce semnificatie are acest pachet de actiuni pentru dvs.?
Carmen Chipuc: Il privesc ca pe un semn de apreciere a muncii mele.
Capital: Va simtiti acum mai puternic legata de “mosia Stracom”?
Carmen Chipuc: Normal ca ma simt legata! Dar ma simteam legata si inainte, pentru ca am fost in Starcom de la inceput. Sunt foarte legata de colegii mei. Cu ei am cladit tot ce inseamna acum Starcom.
Capital: Cat detineti din Starcom Media?
Carmen Chipuc: As prefera sa nu dezvalui acest lucru, oricum este un pachet de actiuni simbolic.
Capital: Sa presupunem ca Starcom Media Romania ar fi cotata la Bursa. Ce motive mi-ati oferi ca sa investesc in compania dvs?
Carmen Chipuc: Evolutia portofoliului de clienti. Aproape in fiecare an de la infiintare am castigat un cont foarte mare. In primul an, a fost Philip Morris, apoi a fost Procter&Gamble cu partea de strategie pe Balcani, au urmat Kraft si multi altii. Apoi, ritmul de crestere a cifrei de afaceri. Anul acesta estimez ca cifra de afaceri Stracom va creste cu 50% fata de anul trecut. In 2004, am avut o crestere de 60% fata de 2003. si, nu in ultimul rand, suntem o echipa sudata, si acest lucru e foarte important.
Capital: Ce suma credeti ca ar trebui sa investesc in actiunile Starcom ca sa depasesc pachetul simbolic al dvs.?
Carmen Chipuc (rade): Chiar nu stiu. Nu ma pricep deloc la bursa.
Capital: Il puteti lasa mostenire?
Carmen Chipuc: Nu stiu cum functioneaza aceste lucruri si nici nu mi-am pus problema.
Capital: Acum aveti o mai mare libertate in luarea deciziilor?
Carmen Chipuc: Intotdeauna am avut libertate in firma. Bineinteles, ma consult cu stefan. si el imi cere sfatul.
Capital: Ce rol a avut Mihai Popa Radu (fost director media Leo Burnett) in formarea dvs. profesionala?
Carmen Chipuc: La vremea respectiva, am invatat foarte multe lucruri de la Mihai. Cand m-am angajat la Leo Burnett, nu stiam nimic despre media, nici macar in Excel nu stiam sa lucrez bine.
Capital: Ce anume va enerveaza la business-ul de media?
Carmen Chipuc: Cred ca piata a devenit mult mai civilizata in ultimii trei ani. S-au redus numarul de deal-uri obscure, bartere si clienti castigati pe relatii. Clientii nu mai sunt atenti doar la preturi, ci si la valoarea adaugata a serviciilor de media.
Capital: Cat de multe reprosuri primiti din parte proprietarilor de media de genul “i-ai dat concurentului meu publicitate si pe mine m-ai sarit”?
Carmen Chipuc: Suntem intrebati destul de des de ce intram cu publicitate intr-o anumita revista si nu in alta. Cred ca suntem in acest business pentru ca stim ce facem. Intotdeauna ne justificam alegerile in fata clientilor. Din pacate, nu avem timp sa o facem si in fata fiecarui proprietar de media.
Capital: Ce lucruri va provoaca insomnii?
Carmen Chipuc: Exista un moment dificil, la sfarsitul fiecarui an, legat in special de inflatia preturilor de publicitate TV. Majoritatea clientilor isi concentreaza bugetele in ultimul trimestru si statiile TV nu mai au spatii disponibile. In acelasi timp, se pregatesc strategiile de vanzare de anul viitor. Este momentul cand se anunta cresteri de preturi foarte mari, in special pe TV. Acesta este un moment dificil pentru ca, pe de o parte, esti prins in negocierea cu statiile, incercand sa obtii un pret cat mai corect pentru clientii tai, iar pe de alta parte, trebuie sa le argumentezi unor clienti multinationali ca este absolut necesar sa existe o crestere si ca nu ne putem compara cu tarile din Occident, unde preturile sunt mai stabile.
Carte de vizita
• Locul si data nasterii: Gura
Humorului, 26 februarie 1973
• Studii: Facultatea de Marketing – ASE Bucuresti
• Activitate: In 1997, Carmen Chipuc s-a angajat la
Departamentul Media al agentiei Leo Burnett&Target. A inceput sa lucreze la Leo Burnett ca
media-planner. In 1999, Carmen Chipuc este numita director de media in locul lui Mihai Popa Radu, directorul de media de pana atunci al agentiei Leo Burnett, care parasise agentia. In decembrie 2000, departamentul Media din Leo Burnett se transforma in agentia Starcom Media SRL Romania, parte a retelei internationale Starcom MediaVest Group. Carmen Chipuc devine Managing Director.
• Stare civila: casatorita
|
Bazaar
Friends a castigat un pitch in Austria
Agentia de publicitate Friends
Advertising a castigat recent contul
regional Canon Photo-Video, in urma
unei licitatii internationale organizate de Canon CEE, in Austria. La acest pitch,
au participat trei agentii din trei tari:
Romania, Cehia si Polonia. Licitatia s-a desfasurat in doua valuri, Friends castigand si “finala”, dupa ce in prima faza clientul a renuntat la serviciile agentiei din Cehia. Bugetul castigat
de romani este pentru creatie, strategie
si media si include campanii pentru
brandurile foto si video. Campaniile vor fi derulate in toate cele 16 tari din
Europa Centrala si de Est.
CNA a oprit spoturile Colgate
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a dispus, in sedinta din
13 septembrie a.c., oprirea, in termen de o saptamana, a spoturilor publicitare pentru pasta de dinti Colgate, care contin termenul de “specialist”, cu referire indirecta la medicul stomatolog,
informeaza agentia Media Expres. Dupa mai multe luni in decursul carora CNA a discutat oprirea spoturilor la pastele de dinti care contin recomandari din partea “specialistilor” in igiena orala, in sedinta din 13 septembrie, Consiliul a luat in discutie atat spoturile pentru marca Blend a Med, cat si pe cele pentru
Colgate. Dat fiind ca Blend a Med a modificat intre timp spoturile, eliminand referirile la medicii stomatologi, CNA a decis sa interzica doar spoturile Colgate.
De unde isi iau romanii informatiile
Potrivit ultimului sondaj Insomar,
realizat la nivel national in perioada
30 august – 9 septembrie a.c., Pro TV este televiziunea de unde romanii afla cele mai multe informatii despre ce se intampla zilnic in tara si in lume.
Aproximativ 28% din cei interveviati au nominalizat Pro TV. Pe urmatoarele locuri se afla TVR1 (24%), Antena 1 (21%) si Realitatea TV (17%). Interesant este faptul ca in iulie 2005, un studiu asemanator Insomar indica TVR1 drept postul de televiziune de la care romanii preiau cele mai multe informatii.
Conform ultimului sondaj Insomar,
programele preferate de stiri ale romanilor sunt: stirile Pro TV (27%),
Jurnalul – TVR1 (24%), Observator (23%) si Jurnalul Realitatea TV (15%). Aproape 34% din romani prefera sa citeasca un ziar local pentru a afla ce
se intampla in tara si in lume. Libertatea este cotidianul preferat de 17%
din romanii care doresc sa fie informati.
Pe locurile urmatoare se afla Jurnalul National (15%), Evenimentul zilei (11%) si Adevarul (7%). Aproximativ 37% din romani au declarat ca isi iau informatiile de la postul de radio Romania Actualitati si 20% de la Europa FM.
De citit cu creionul in mana
Agentia Initiative Media a lansat cea
de-a VIII-a editie a ghidului Media Fact Book, ce prezinta in amanunt piata de media din Romania in anul 2004.
Sunt analizate si evaluate bugetele
de publicitate pe TV, presa scrisa, radio, outdoor, cinema, internet in 2004.
De asemenea, sunt trecute in revista
reglementarile CNA si legislatia aparuta anul trecut. Pentru cei care nu sunt
familiarizati cu terminologia
din businessul de media si publicitate, este prezent si un dictionar.