Consiliul Concurenţei intenţionează să introducă un program transparent de monitorizare a preţurilor la marile lanţuri de retail, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele instituţiei, la emisiunea Capital Tv, găzduită de postul B1.
El estimează că sistemul va fi definitivat până la sfârşitul anului, astfel încât consumatorii să poată compara preţurile online.
Întrebat dacă retailerii vor fi dispuşi să colaboreze, şeful CC a afirmat că deja au fost făcute primele demersuri, iar unele companii se arată mai receptive, altele mai puţin. Chiriţoiu a precizat că nu va fi afectată politica de confidenţialitate a companiilor.
"Nu ne interesează preţuri de achiziţie, marje, discounturi", a spus acesta, completând că din moment ce consumatorul oricum poate consulta preţul la raft, nu există niciun motiv să nu îl afle şi de pe Internet.
Reprezentantul Consiliului Concurenţei a mai anunţat, în cadrul emisiunii, că au fost demarate acţiuni de control la derularea programului "Cornul şi laptele". Există informaţii potrivit cărora în unele judeţe, furnizorii de lapte s-au înţeles între ei, fapt ce a dus la creşterea preţurilor de achiziţie.