Chirurgia estetică, un business care arată bine

Pentru Dana Jianu, managerul Proestetica, medicina a fost, dintotdeauna, o pasiune. A devenit, mai apoi, profesie, şi s-a transformat într-un business. A terminat facultatea de medicină în 1988. A ales apoi o specializare deosebită: chirurgia plastică. De aici pånă la chirurgia estetică, domeniul care i-a plăcut cel mai mult, nu a mai fost decåt un singur pas. Însă unul destul de nesigur, pentru că, în Romånia, se ştia puţin despre această ramură a medicinei.

Pentru Dana Jianu, managerul Proestetica, medicina a fost, dintotdeauna, o pasiune. A devenit, mai apoi, profesie, şi s-a transformat într-un business.

A terminat facultatea de medicină în 1988. A ales apoi o specializare deosebită: chirurgia plastică. De aici pånă la chirurgia estetică, domeniul care i-a plăcut cel mai mult, nu a mai fost decåt un singur pas. Însă unul destul de nesigur, pentru că, în Romånia, se ştia puţin despre această ramură a medicinei. „Am avut şansa unor specializări în străinătate, şansă pe care mi-am căutat-o, pentru că şansele există, dar trebuie să le descoperi“, a spus Dana Jianu reporterilor Capital TV. Aşa a ajuns la Hamburg, într-o clinică privată. „Acolo, m-am deprins şi familiarizat cu tot ceea ce înseamnă dezvoltarea şi practicarea chirurgiei extrem de civilizat, într-un mediu privat, cu toată aparatura. A devenit pentru mine un model: şi maestrul meu, şi clinica, şi relatia medic-pacient“, îşi aminteşte Dana Jianu. S-a întors în Romånia cu un singur gånd: să deschidă, împreună cu soţul ei, un cabinet privat. Aşa că, în scurt timp, a devenit antreprenor. A văzut modelul de business, dar nu a realizat de la început cåt de important este să intri pe o nişă. A avut însă noroc, iar afacerea s-a dezvoltat de la sine. „Aveam multe ramuri atunci: psihologie, oftalmologie, cardiologie, masaj, pediatrie, dar publicul a selectat îndeosebi chirurgia estetică şi chirurgia generală“, a explicat Dana Jianu.

A învăţat management în Marea Britanie

După ani întregi de studiu, în care a învăţat secretele chirurgiei estetice, s-a apucat din nou de şcoală. Avea de condus un business şi, ca să nu ia hotăråri greşite, a plecat în Marea Britanie să urmeze cursuri de management. „Acolo, am învăţat cåteva lucruri. De exemplu, poate un om să mănånce un elefant? Da, poate! Cum? Pe bucăţele. Aşa şi noi, am urmat acest sfat, un sfat care se dă la o bursă de management, că lucrurile se fac treptat“, spune ea. „După părerea mea, o dezvoltare organică, pas cu pas, este una sănătoasă, în sensul că te dezvolţi pe măsură ce poţi, şi poţi pe măsură ce te dezvolţi“, continuă Dana Jianu. Iar exemplul ei demonstrează că această filozofie de business este cåt se poate de corectă. De la un simplu cabinet privat, Proestetica a devenit, în timp, cel mai mare centru medical de profil din Romånia. Povestea completă a businessului fondat de Dana Jianu o vedeţi la „Oameni în Top“.

Subiectele emisiunii

PROFESII ŞI PROFESIONIŞTI
Cu aceeaşi bucurie cu care îl aşteaptă cei mici pe Moş Crăciun, şi producătorii de jucării aşteaptă perioada sărbătorilor de iarnă. Acum este vremea profiturilor într-o industrie care, în restul anului, nu se poate lăuda cu cine ştie ce performanţe. Însă, pe Ana Ponta, proprietarul Ponta Dolls, caracterul sezonier al businessului nu o dezavantajează deloc. Asta, pentru că ea a ales o nişă cu mare potenţial: confecţionează păpuşi cu specific etnografic. 

CLASAMENTE ŞI OPINII
Peste 1.000 de persoane care au intrat pe site-ul Capital.ro au participat la un sondaj care avea ca scop aflarea destinaţiei perfecte pentru Revelion. Au avut de ales dintre mai multe capitale europene, oraşe din America de Sud, din America de Nord sau din Asia, iar concluziile la care s-a ajuns nu au avut deloc darul de a surprinde. Cum arată un top 5 al celor mai dorite destinaţii de Revelion, aflaţi la „Clasamente şi opinii“.