Proaspăt campion al Italiei, cu Inter, Cristian Chivu joacă pe o poziţie ofensivă pe terenul imobiliarelor din România. Cum se explică altfel înfiinţarea unei companii de dezvoltare imobiliară în plină criză? Dacă ai cash, acum este momentul să ataci.
Pentru că şi-au asociat imaginea cu Casa Auto, dealer Mercedes, Cristi Chivu şi soţia sa, Adelina, au primit, zilele trecute, câte o limuzină, ambele în valoare de 200.000 de euro. Reprezentanţii dealerului nu au divulgat valoarea contractului, însă specialiştii din industrie estimează că astfel de acorduri încheiate de Chivu cu diferite branduri, precum Adidas, Samsung sau Bergenbier, îi aduc câştiguri de aproximativ un milion de euro anual. „În câţiva ani, parteneriatele de imagine se vor apropia ca valoare de două milioane de euro, cam cât câştigă acum Gică Hagi“, a declarat pentru Capital Mihai Neguţ, managing partner la 4All Sport&Entertainment, responsabil de imaginea fotbalistului. Acesta consideră că cele patru contracte semnate până acum îi sunt suficiente lui Cristian Chivu. Pentru a evita o supraexpunere, fotbalistul şi consilierii săi au refuzat mai multe propuneri de asocieri de imagine.
Pe urmele lui Hagi şi Popescu
Chivu câştigă un salariu anual de circa 3,5 milioane de euro de la Inter Milano, aici nefiind incluse bonusurile. În acest sezon, Inter a cucerit titlul în Peninsulă, a ajuns în „optimi“ şi în Liga Campionilor, performanţe care i-au adus jucătorului alte câteva sute de mii de euro. Deşi e devreme să vorbească despre retragerea din fotbal, în momentul în care acest lucru s-ar întâmpla, Chivu are de gând să urmeze modelul prietenilor săi Hagi şi Gică Popescu şi să înfiinţeze o academie de fotbal, care presupune o investiţie de minimum două milioane de euro. „Dacă voi băga bani în fotbal, sigur mă voi orienta către copii şi juniori“, spune Chivu pentru Capital. „Dar, până nu mă retrag, nu mă apuc de astfel de afacere, pentru că trebuie să-i aloci mult timp“, adaugă acesta.
Joacă pe bursa din Milano
Preocupat de administrarea veniturilor sale de milioane de euro, fotbalistul a apelat la un consilier financiar din Italia. Unul dintre sfaturile acestuia a fost să-şi plaseze o parte din bani în acţiuni pe bursă. „Am cumpărat acţiuni pe bursa din Milano. Câştig destul de mulţi bani, dar nu sunt genul care face speculă“, declară Chivu. Între timp, două afaceri ale căpitanului „tricolorilor“ au fost trase pe dreapta. Este vorba despre revista de turism Expert Traveler, închisă în 2007, şi de firma Chivu Sport SRL, care şi-a suspendat activitatea în luna mai 2009.
Singurele firme în care mai figurează ca acţionar sunt Interactiv Sports Media şi NA.GI.MA. Investments SRL. Aceasta din urmă a fost înfiinţată în luna aprilie a anului curent şi are ca obiect principal de activitate dezvoltarea imobiliară. Italianul Pietro Chiodi deţine direct sau indirect jumătate din acţiuni. „Am deschis firma pentru a putea profita de vreo eventuală oportunitate din piaţa imobiliară“, a mărturisit Chiodi pentru Capital. Om de afaceri discret, Chiodi mai apare şi în acţionariatul companiei PRO.MO. Prima SRL, alături de Gică Popescu. „Preţurile în imobiliare vor scădea şi mai mult, mai ales după perioada de vară“, declară Popescu pentru Capital. „Avem contracte în derulare din anii anteriori, dar există şi posibilitatea unor achiziţii anul acesta“, adaugă el. Ceea ce se pare că se pregăteşte să facă şi Cristian Chivu.
Preţurile la imobiliare vor mai scădea mai ales după perioada verii. Există posibilitatea unor achiziţii în 2009.
Gheorghe Popescu
1 mil. euro este suma pe care o câştigă anual fotbalistul din contractele de imagine cu patru companii. Suma s-ar putea dubla în următorii ani
Imaginea contează
2009 În urma parteneriatului cu Casa Auto, sportivul a primit săptămâna trecută un CL 63 AMG, iar soţia sa, un SUV GLK.
2008 După ce Bergenbier a pierdut în 2008 contractul cu Naţionala României, Cristi Chivu a devenit promotorul imaginii berii.
2008 Presa sportivă a estimat contractul la circa 400.000 de euro.
2007 Alături de Mutu şi Lobonţ, Chivu reprezintă imaginea producătorului de echipamente sportive.
2008 Contractul fotbalistului cu Coca-Cola a expirat şi nu a fost reînnoit. Parteneriatul a fost semnat la începutul anilor 2000.