Francezii de la Christian Dior au renunţat la parteneriatul cu importatorul Prestige Parfums şi fac, de anul acesta, distribuție directă în România. Filiala locală ar trebui să încheie 2011 cu o cifră de afaceri de aproximativ 3,5 milioane de euro.
Decizia Dior de a avea prezență juridică directă pe piața românească – practic, firma și-a început operațiunile de distribuție în martie, anul acesta – are ca argument principal controlul strict asupra mărcii în ţară, în condiţiile în care în 2009 şi 2010 produsele Dior au fost mai puțin vizibile în rafturile lanțurilor de parfumerii. Motivul: „Au existat niște probleme interne de cash-flow la distribuitor. Firma s-a dizolvat acum“, explică Dana Petcu, Country Managerul EPCD RO Distribution, filiala locală a francezilor de la Christian Dior Parfums. Ca o paranteză: în ultimii zece ani, distribuția Dior a fost deținută de Prestige Parfums, unic importator și pentru mărci ca Guerlain, Sisley, Cartier, Jennifer Lopez, Nikos, Loewe, Burberry sau Christian Lacroix.
Pentru primul an, obiectivul declarat al Danei Petcu este „recâștigarea credibilității mărcii în fața consumatorilor și a partenerilor“. „Am curățat stocurile de produse din colecţii vechi şi le-am adus la zi, am rearanjat marfa, ne-am reconstruit imaginea în punctele de vânzare și avem în procesul de instruire vreo 700 de persoane din magazinele clienților noștri“, rezumă Dana Petcu ce a făcut în ultimele nouă luni.
Rezultatul: „Am câştigat cotă de piaţă – de la 6% anul trecut, la 10% acum. Mi-e clar că ni s-a simţit lipsa. Clienţii au fost încântaţi de revenirea mărcii”, spune ea, explicând că „tocmai am lansat linia de top Prestige, pe segmentul skin care, şi s-au epuizat stocurile din magazine după prima săptămână. Deci este cerere”.
Petcu estimează un vârf al vânzărilor în decembrie, cu creştere de 15-20% faţă de o lună obişnuită. Valoarea bonului de cumpărături este de circa 75 de euro. În România, Dior are aproape 30.000 de clienţi care cumpără constant – „dacă nu lunar, la un interval de cel mult două luni”, spune şefa Dior România.
Produsele Dior – de parfumerie (70%), machiaj (30%) și îngrijire a pielii – sunt vândute în aproape 100 de magazine, cele mai multe fiind ale lanțurilor Sephora, Douglas, Marionnaud (fostele Ina Center și Privilege) și B&B.
Christian Dior Parfums este parte a holdingului LVMH, cel mai mare conglomerat de produse de lux din lume, care a realizat venituri de 20,3 miliarde de euro în 2010, comercializând de la băuturi spirtoase și vinuri până la parfumuri, modă, bijuterii și ceasuri. Contribuția diviziei de parfumuri și cosmetice din grup a fost, anul trecut, de puțin peste trei miliarde de euro. În România, în 2007, care a fost considerat „un an de vârf“, vânzările Dior au fost de 2,6 milioane de euro.