Chrysler a anuntat inchiderea temporara a patru fabrici de ansamblare din Statele Unite. Pe langa acestea, alte 14 unitati de productie ar putea renunta la una din cele doua ture de lucru sau chiar sa intre in somaj tehnic, din cauza problemelor financiare pe care un furnizor esential le are in momentul de fata.
Plastech Engineered Products intra saptamana aceasta sub protectia legislatiei anit-faliment, renumitul "Capitol 11", din cauza mai multor decizii nu tocmai chibzuite ale conducerii companiei. Cu toate acestea, Chrysler nu a asteptat momentul fatidic, renuntand la contractul cu Plastech, dar a ajuns tot intr-o fundatura din cauza neputintei Plastech de a mai produce si livra componente auto in perioada cat Chrysler cauta alt furnizor.
Plastech avea prevazut in contract producerea a 500 de repere diferite pentru automobilele Chrysler, de la elemente de plastic pentru interior si exterior, pana la subansambluri pentru trenul de rulare, ce se regasesc pe majoritatea modelelor marcii. Chrysler incearca sa recupereze matritele reperelor, care ii apartin, in vederea incheierii unor noi contracte, cu furnizori mai "sanatosi" financiar.
Chrysler incheiase contracte in valoare de peste 200 de milioane de dolari cu Plastech, companie a carei cifra de afaceri in "zilele bune" atingea si 1,3 miliarde de dolari anual. Grupul auto a fost criticat ca a preferat sa joace la risc si sa nu isi creeze stocuri de componente in avans, ce ar fi evitat exact situatia in care se afla acum, cand isi cauta furnizor contra-cronometru. Grupul auto a explicat ca si-a asumat acest risc, intrucat nu mai renteaza acumularea de stocuri inutile si costisitoare, in contextul unei piete auto deosebit de volatile, in care vanzarile pot fluctua de la o zi la alta.
Chiar daca grupul Chrysler a tras un semnal de alarma grav, se pare ca ceilalti clienti ai Plastech, printre care Ford si GM, nu au ales sa renunte la serviciile furnizorului.
Data: 5 februarie 2008
Sursa: AP