UPDATE: Reacția DSP București
Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti a informat, duminică, faptul că modul de calcul al incidenţei cazurilor de coronavirus în funcţie de care se stabilesc scenariile în care se află fiecare localitate respectă acelaşi algoritm încă din luna martie a acestui an.
„Urmare a informaţiilor apărute în spaţiul public privind modul de calcul al incidenţei cazurilor de coronavirus, în funcţie de care se stabilesc scenariile în care se află fiecare localitate, Direcţia de Sănătate Publică a municipiului Bucureşti precizează următoarele: modul de calcul al incidenţei cazurilor de coronavirus în funcţie de care se stabilesc scenariile în care se află fiecare localitate respectă acelaşi algoritm încă din luna martie a acestui an”, precizează DSP Bucureşti într-un comunicat publicat pe site.
Potrivit sursei citate, atunci s-a convenit de către conducerea Ministerului Sănătăţii ca rata de incidenţă să fie stabilită luând în calcul 14 zile, fără ultimele 3 zile, tocmai pentru ca acele cazuri de infectare cu judeţ neidentificat să poată fi alocate şi raportate corespunzător.
„Ca urmare, toate calculele incidenţei stabilite în ultimele zile respectă întru totul legislaţia în vigoare aplicată pe parcursul întregului an”, menţionează DSP Bucureşti.
Cifra contaminărilor, temperată chiar înainte de Congresul PNL? Vlad Voiculescu: Peste 4.000 de teste pozitive nu au fost alocate
Vlad Voiculescu a scris pe pagina sa de socializare că „peste 4.000 de teste pozitive din zilele de 23, 24, 25 septembrie nu au fost alocate de DSP București, adică nu au apărut în cifrele oficiale”.
Potrivit fostului ministru al Sănătății, incidența ar fi fost „semnificativ mai mare” dacă acestea erau puse la calcul.
„Creșterea fulminantă a numărului de cazuri s-a temperat în mod miraculos după ziua de luni, chiar înainte de congresul PNL.
Aflu astăzi că peste 4000 de teste pozitive din zilele de 23, 24, 25 septembrie nu au fost „alocate*” de DSP București, adică nu au apărut în cifrele oficiale. Incidența ar fi fost altfel semnificativ mai mare. Aveți grijă de voi! nealocat = dispărut din orice statistică oficială”, a scris Vlad Voiculescu pe Facebook.
Vlad Voiculescu, despre vaccinarea din România
Anterior, Vlad Voiculescu a dezvăluit că i-a trimis premierului Florin Cîțu o strategie pentru campania de vaccinare. Prin acest document se urmărea atragerea de medici și influenceri pentru a promova vaccinarea, dar și combătute toate dezinformările. Potrivit lui Voiculescu, primul ministru a ignorat acest document de la Ministerul Sănătății.
„Florin Cîțu își justifică eșecul în coordonarea campaniei de vaccinare alături de MAPN spunând că nu este agenție de advertising. Frumos. Doar că … nici nu trebuia să fie.
Echipa de la Ministerul Sănătății condusă de Ștefan Voinea i-a propus o strategie care includea implicarea voluntară a unora dintre cele mai importante agenții de advertising din România.
Găsiți aici planul la care echipa de la Ministerul Sănătății a lucrat inclusiv în noaptea de revelion și i l-a prezentat premierului în primele zile ale anului 2021. Prezentarea era pregătită pentru președintele Iohannis – nu știu dacă vreodată domnul Cîțu a binevoit să o dea mai departe.
Propuneam atunci:
1. Un pact național pentru vaccinare cu implicarea entităților majore: partide politice, corporații și mediul de afaceri, societatea civilă, lideri religioși;
2. Monitorizarea și combareterea dezinformărilor despre vaccin prin analize de big data și combaterea lor;
3. Robotul telefonic – înregistrarea medicilor de familie, a preotului, a primarului și contactarea telefonică automată a cetățenilor cu acele mesaje;
4. O campanie media care să pună în valoare medici și influenceri, nu politicieni!
În loc să accepte propunerea noastră pentru un pact național, Cîțu a ales să facă din vaccinare principala sa campanie de imagine pentru șefia PNL.
În loc să accepte propunerea noastră să implice specialiști, Cîțu s-a autodeclarat mare șef al vaccinării, cu col. Gheorghiță în calitate de executant. În loc să accepte propunerea noastră de contactare directă a oamenilor prin vocea celor în care ei au încredere – medici de familie, primari, preoți – Cîțu a ales să le spună el “ce conține vaccinul”.
În loc să accepte propunerea noastră de a implica specialiști în comunicare și voci credibile civile, Cîțu a ales să militarizeze complet campania, o premieră absolută în Europa.
REZULTATUL: s-au vaccinat puțin peste 30% dintre români, adică exact cei despre care știam de la bun început că VOR să se vaccineze. Probabil aceștia s-ar fi vaccinat și dacă trebuiau să plătească pentru asta”, scria fostul ministru al Sănătății.
Sursă foto: Inquam Photos / Ilona Andrei