"În 2014, condiţiile meteorologice nefavorabile, combinate cu presiunea continuă a mediului economic, au dus la o scădere a consumului de bere, pretutindeni în România. Compania noastră a fost de asemenea afectată, înregistrând o scădere a cifrei de afaceri cu 3 procente. În ciuda acestor condiţii dificile, am crescut profitabilitatea generală a companiei datorită diversităţii produselor noastre, a eficientizării costurilor şi a inovaţiilor pe care le-am inclus în portofoliul nostru', a declarat Onno Rombouts, Managing Director Heineken România.
Acesta a şi-a exprimat speranţa că strategia centrată pe dezvoltarea mărcilor din portofoliu şi pe inovaţie va continua să aducă o creştere sustenabilă a companiei.
"În timp ce piaţa de bere rămâne dependentă de contextul economic şi de condiţiile meteorologice, suntem încrezători că strategia noastră, centrată pe dezvoltarea mărcilor din portofoliu şi pe inovaţie, va continua să aducă o creştere sustenabilă a companiei", a adăugat Onno Rombouts.
În 2014, volumul pieţei berii a atins 14,9 milioane hectolitri, în scădere cu 8,6% faţă de cel înregistrat cu un an înainte, nivelul consumului pe cap de locuitor coborând la 74 de litri, de la 81 de litri, ca urmare a presiunii fiscale exercitate asupra sectorului de majorarea accizei cu 16% aplicată din ianuarie 2013.
Heineken România face parte din Grupul Heineken. Compania are patru fabrici în România – la Craiova, Constanţa, Miercurea-Ciuc şi Târgu-Mureş – şi peste 1.100 de angajaţi.
SURSA: Agerpres