Walmark Romania, firma cu activitati pe piata sumplimetelor nutritionale, a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 13,3 milioane euro. Anul trecut, compania si-a consolidat pozitia de lider pe piata locala a suplimentelor nutritionale, ajungand la o cota de piata de 22%, fata de 19,7% in 2005.

In acest an, compania intentioneaza sa intre pe segementul suplimentelor pentru sportivi, cu brand-ul Aminostar. Grupul Walmark, cu sediul central in Cehia, a achizitionat in 2006 pachetul majoritar al companiei Aminostar, producator al unei game largi de suplimente nutritive si alimente speciale pentru sportivi, culturisti si pasionatii de fitness. Grupul a raportat anul trecut vanzari consolidate de 106,3 milioane de euro, cea mai dinamica dezvoltare fiind inregistrata de sucursalele din Romania si Ungaria.

“In prezent, Walmark detine pozitia de lider pe piata suplimentelor alimentare, nu numai in Republica Ceha si Slovacia, ci si in Romania si Bulgaria. In Polonia ne situam pe locul al doilea, iar in Ungaria pe locul al treilea. In Lituania ne numaram momentan printre primele cinci”, a declarat Tomas Macura, directorul general al Walmark Cehia.

 

Rezultatele grupului din 2006, care includ si rezultatele firmelor afiliate, reprezinta o scadere de 23% fata de anul precedent, determinata de vanzarea diviziei de bauturi nealcoolice, care avea o contributie semnificativa la cifra de afaceri.

 

Reprezentantii companiei apreciaza ca cele mai importante surse de crestere in anii urmatori vor fi consolidarea activitatilor de export si extinderea prezentei pe noi segemente de piata.Walmark a fost infiintata in 1990 si are peste 900 de angajati. Dupa vanzarea diviziei agricole, in 2001, si a unei parti semnificative din actiunile diviziei de bauturi nealcoolice la sfarsitul anului 2004, compania se concentreaza exclusiv pe piata suplimentelor alimentare si a produselor farmaceutice.

 

Filiala din Romania, infiintata in 1997, are 55 de angajati si un portofoliu de 100 de produse. 

Sursa: Capital 24 Ianuarie 2007