Cifra de afaceri in crestere pe 2006 pentru Carrefour Romania

Retailerul francez Carrefour a obtinut anul trecut in Romania o cifra de afaceri de 608,9 milioane de euro, in crestere cu 39% fata de anul precedent, informeaza un comunicat al companiei. Carrefour a deschis pana in prezent sapte hipermarketuri, patru in Bucuresti si cate unul in Ploiesti, Brasov si Constanta, continuandu-si  astfel strategia de expansiune in toate orasele cu peste 150.000 de locuitori. In 2007, Carrefour urmareste deschiderea a trei noi magazine, doua la Iasi si un

Retailerul francez Carrefour a obtinut anul trecut in Romania o cifra de afaceri de 608,9 milioane de euro, in crestere cu 39% fata de anul precedent, informeaza un comunicat al companiei.

Carrefour a deschis pana in prezent sapte hipermarketuri, patru in Bucuresti si cate unul in Ploiesti, Brasov si Constanta, continuandu-si  astfel strategia de expansiune in toate orasele cu peste 150.000 de locuitori. In 2007, Carrefour urmareste deschiderea a trei noi magazine, doua la Iasi si unul la Cluj si incepand cu anul 2008, ritmul de expansiune al retailerului francez va fi de trei magazine pe an. Cota de piata a hipermarketurilor Carrefour la sfarsitul anului 2005 era de peste 70%, potrivit companiei.

Cel mai profitabil hipermarket marca Carrefour este cel amplasat in zona Orhideea Bucuresti care, potrivit companiei, are cea mai mare cifra de afaceri dintre toate magazinele detinute in Romania.

La nivel international, Carrefour este prezent in 29 de tari si regiuni si are un numar total de 436.000 de angajati. Potrivit site-ului oficial al companiei, la sfarsitul anului 2006 erau deschise 7.299 de magazine, din care 947 hypermarketuri, iar restul supermarketuri, hard-discounteri, cash&carry si alte tipuri de magazine.

La finele anului 2006 Carrefour a inregistrat o cifra de afaceri pe tot grupul de 87.4 miliarde de euro. Regiunile cu cea mai mare contributie la vanzarile Carrefour pe plan mondial au fost Franta, 41,6 miliarde de euro si Europa, exceptand Franta, 33,2 miliarde de euro. Pe urmatoarele locuri s-au situat Asia si America Latina cu 5,4 miliarde de euro, respectiv  7,1 miliarde de euro.

Structura actionariatului companiei Carrefour este impartita intre Grupul familiei Halley care detine 13,03% din actiuni, grupuri de firme auto, 0,14%, angajati Carrefour, 1,41%, iar 85,42% sunt listate public.

Sursa: Capital 16 Ianuarie 2007