Profitul operaţional al grupului BMW a urcat peste aşteptări în trimestrul trei din 2019, valoarea fiind cu 33% mai mare decât în trimestrul trei al anului precedent. Principalul motor al acestei creşteri a fost vânzarea de SUV-uri.
Grupul german Bayerische Motoren Werke AG a raportat o creştere de 33% a profitului trimestrial, datorită majorării vânzărilor de SUV-uri, transmit DPA şi Reuters. BMW este în grafic pentru a-şi îndeplini ţintele anuale, a afirmat noul director general al BMW, Oliver Zipse, spre deosebire de rivalii cum ar fi Ford, care au fost forţaţi să-şi revizuiască în scădere estimările de profit, din cauza încetinirii vânzărilor auto în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Livrările de maşini de pasageri ale BMW au urcat cu 3,6% în trimestrul trei din 2019, iar în China au crescut în septembrie cu 5,8%, datorită lansării SUV-ului X3. Dar, per ansamblu, înmatriculările BMW pe piaţa chineză au scăzut în ultimele 15 luni.
Profitul operaţional al grupului german a urcat la 2,29 miliarde de euro în trimestrul trei din 2019, de la 1,72 miliarde de euro în perioada similară din 2018, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,16 miliarde de euro. Marja operaţională la divizia auto a crescut la 6,6%, de la 4,4% în urmă cu un an. În perioada iulie-septembrie 2019, vânzările BMW au crescut cu 7,9%, la 26,7 miliarde de euro.
BMW vrea să dubleze anul viitor vânzările maşinilor sale de lux pentru a-şi spori marja de profit, afectată de investiţiile în noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice şi autonome, a afirmat luna trecută directorul financiar Nicolas Peter. BMW speră să vândă anul viitor 135.000 de modele premium, cum ar fi i8, 8-series, X7 şi 7-series, faţă de aproximativ 65.000 unităţi livrate, în 2018. „Vrem să creştem în următorii ani şi suntem convinşi că segmentul premium va depăşi nivelul pieţei, şi noi vom depăşi nivelul pieţei”, le-a spus Peter jurnaliştilor germani.
Companiile obţin marje de profit mai ridicate din vânzarea modelelor de lux faţă de vehiculele obişnuite, iar majorarea livrărilor va ajuta divizia auto a BMW (care include brandurile BMW şi Mini) să revină la o marjă de profit între 8% şi 10%, a explicat directorul financiar al grupului auto. Costurile pentru dezvoltarea maşinilor mai mici, inclusiv un model electric Mini, au afectat profitabilitatea companiei germane.
În martie, BMW avertiza că profitul grupului înainte de taxe va scădea cu peste 10%, în 2019, şi a anunţat un plan de sporire a eficienţei de 12 miliarde de euro pentru a compensa investiţiile în noile tehnologii. Miercuri, compania a confirmat estimările. Grupul auto german a anunţat, recent, majorarea investiţiilor în noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice şi autonome, care ar urma să tranforme industria în următorii ani.