Profitul Ryanair a scăzut cu aproape 50% în primul trimestru față de perioada precedentă

Profitul Ryanair a scăzut cu aproape 50% în primul trimestru față de perioada precedentă, după ce compania a redus prețurile biletelor cu 15% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Reuters.

Această scădere a dus și la o cădere de 14% a acțiunilor Ryanair luni dimineață, din cauza rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru, care au fost sub așteptările analiștilor.

Acțiunile competitorilor Wizz și easyJet au scăzut cu aproximativ 8%. De asemenea, IAG, compania mamă a British Airways, și Tui, operatorul de turism, au suferit cele mai semnificative scăderi în Europa.

Într-o teleconferință cu analiștii, Michael O’Leary, directorul executiv, a informat investitorii că tendința actuală este descendentă și a indicat o posibilă scădere de două cifre a prețurilor pentru trimestrul al doilea, acoperind perioada iulie-septembrie.

„Tendinta este în scădere. S-ar putea să fie o scădere procentuală de două cifre a preturilor în trimestrul al doilea”, a spus el, referindu-se la perioada iulie-septembrie.

Profitul net al companiei în primul trimestru a fost de 360 de milioane de euro

Profitul net al Ryanair pentru primul trimestru al anului fiscal (aprilie – iunie) a ajuns la 360 de milioane de euro, în scădere cu 46% față de aceeași perioadă a anului trecut și mult sub prognoza de 538 de milioane de euro estimată de companie în rândul analiștilor.

profit
SURSA FOTO: Dreamstime

O’Leary a spus că scăderea de 15% a tarifelor medii pe pasager s-a datorat unei scăderi mai mari a prețurilor decât ne așteptam.

În paralel, acțiunile Ryanair au scăzut cu aproximativ o treime de la vârful istoric de 21,62 euro înregistrat pe 8 aprilie.

Într-o notă, analistul Gerald Khoo de la Liberum a indicat că se preconizează o scădere semnificativă a prognozelor de profit pentru întregul an.

El a subliniat că politica de prețuri mai agresive a liderului pieței ar putea avea efecte negative asupra altor companii aeriene europene.

„Ne asteptăm la un risc semnificativ de scădere a estimărilor pentru profitul pe întregul an”, a declarat analistul Liberum Gerald Khoo.

„Stabilirea unor preturi mai agresive de către liderul pietei va avea probabil consecinte negative pentru celelalte companii aeriene europene”, a adăugat acesta.