Piaţa electro IT din România a crescut de la 1,19 milarde euro în 2011, la 1,25 miliarde euro în 2012, ceea ce reprezintă o creştere de 4,5%. eMAG, cel mai mare magazin online, a crescut cu 14% de la 147 milioane euro în 2011 la 165 milioane euro în 2012. Dacă în 2009, comerţul online reprezenta doar 7,4% în piaţa electro IT, în 2012 acesta a ajuns să reprezinte 20,3%. Retailul specializat adică Altex, Flanco şi Domo reprezintă 38,7%, iar hipermarketurile 20,2%.
eMAG pune ţara noastră pe hartă în ceea ce priveşte comerţul online. “Din perspectiva retailului online stăm mai bine decât multe alte ţări. Dacă media pieţei europene este de 16,8% în ceea ce priveşte comerţul online pe acest segment, anul trecut în România 20,3% din vânzările de produse electro IT au venit online”, potrivit lui Iulian Stanciu, şeful eMAG.
Conform unui studiu DeadalusMillwardBrown, 76% dintre românii între 16-55 de ani sunt conectaţi la internet, iar 27% dintre aceştia cumpără online. De asemenea 1din 3 români care sunt conectaţi la internet vizitează eMAG în fiecare lună. Anul trecut compania a vândut un produs la fiecare 10 secunde, iar cel mai scump produs comandat de o persoană fizică a fost un plotter Epson Stylus Pro GS6000 în valoare de 18.000 de euro.
În ceea ce priveşte cea mai mare comandă pe persoană fizică, anul trecut, aceasta s-a ridicat la suma de 33.000 de euro. Cea mai îndepărtată comandă a venit din Beba Veche, cea mai vestică localitate din România, care se află la 662 de km de Capitală. Cel mai dificil de livrat a fost un televizor şi o combină frigorifică la Mila 23, un sat în partea de nord a județului Tulcea, în Delta Dunării, la 53 km de Tulcea. Coletele eMAG au parcurs în 2012 peste 200 de milioane de km, iar curierii au transportat 12 milioane de tone de colete.