Profitul înainte de dobânzi si impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a crescut semnificativ cu 4,0 % la 1,148 miliarde de euro. Compania operează acum peste 700 de pieţe de comerţ en-gros în întreaga lume, prin canale de vânzări diversificate. „Privind spre viitor, vom continua să ne intensificăm eforturile concentrate pentru clienţi şi să propulsăm inovaţii pentru a creşte relevanţa companiei noastre în rândul tuturor grupelor de clienţi”, a spus Frans Muller, CEO METRO Cash & Carry şi Membru al Management Board METRO AG. 
Cota vânzărilor internaţionale a companiei a crescut din nou de la 82,9 % la 83,5 % în 2011. Pe piaţa din Germania, vânzările au scăzut cu 2,8 %, până la 5,2 miliarde de euro, în special din cauza retragerilor unor investiţii, în timp ce vânzările Like-for-Like au crescut uşor, cu 0,1 %. În total, marjele de îmbunătăţire din acest context, programul de creştere a eficienţei şi valorii, Shape 2012, precum şi cota de vânzări în creştere a mărcilor private, au contribuit substanţial la creşterea distinctă a EBIT.  Până la finalul lui 2011, au fost deschise  37 de magazine noi, rețeaua ajungând la 728 de locaţii în întreaga lume.
Livrările au generat vânzări record
De asemenea, serviciul de livrări a generat vânzări de aproximativ 1,6 miliarde de euro, o creştere cu 47,4 % în raport cu 2010. Produsele marcă proprie au câştigat mai mult teren, crescând cota de vânzări la 15,7 %, printr-o creştere cu 2,4 % faţă de anul precedent.
Pe de altă parte, compania de comerţ en-gros, cu sediul în Düsseldorf, şi-a anunţat noua structură de conducere la începutul acestei luni. Cele două unităţi de afaceri curente, şi anume, „Europe & MENA” şi „Asia, CIS & New Markets”, vor fuziona într-un singur Management Board cu responsabilitate globală, avându-l în fruntea sa pe CEO Frans Muller, începând cu 1 aprilie 2012.
În România, METRO Cash & Carry a deschis în 2011, 2 magazine noi şi a realizat vânzări de 1,059 miliarde de euro. Acum, METRO Cash & Carry operează o reţea de  32 magazine, având 5.615 de angajaţi în România. Totodată, vânzările METRO GROUP în 2011 au scăzut uşor cu 0,8 %, până la 66,7 miliarde de euro, iar în moneda locală, doar cu 0,2 %. În special, criza datoriilor suverane, rata de şomaj ridicată şi programele de austeritate din multe ţări europene au determinat o reţinere în cumpărare din partea consumatorilor.
EBIT, înainte de a lua în calcul factorii speciali, a atins 2,37 miliarde de euro (-1,8 %) şi a corespuns, aşadar, aşteptărilor. „Condiţiile macroeconomice din multe ţări s-au înrăutăţit vizibil în comparaţie cu 2010. În ciuda acestui fapt, am reuşit să menţinem vânzările grupului şi EBIT înainte de a lua în calcul factorii speciali, la aproape aceleaşi niveluri record ca şi în anul precedent”, a declarat Olaf Koch, Chairman al Management Board METRO AG.