Profitul înainte de dobânzi si impozite (EBIT), înainte de a lua în calcul factorii speciali, a crescut semnificativ cu 4,0 % la 1,148 miliarde de euro. Compania operează acum peste 700 de pieţe de comerţ en-gros în întreaga lume, prin canale de vânzări diversificate. „Privind spre viitor, vom continua să ne intensificăm eforturile concentrate pentru clienţi şi să propulsăm inovaţii pentru a creşte relevanţa companiei noastre în rândul tuturor grupelor de clienţi”, a spus Frans Muller, CEO METRO Cash & Carry şi Membru al Management Board METRO AG.
Cota vânzărilor internaţionale a companiei a crescut din nou de la 82,9 % la 83,5 % în 2011. Pe piaţa din Germania, vânzările au scăzut cu 2,8 %, până la 5,2 miliarde de euro, în special din cauza retragerilor unor investiţii, în timp ce vânzările Like-for-Like au crescut uşor, cu 0,1 %. În total, marjele de îmbunătăţire din acest context, programul de creştere a eficienţei şi valorii, Shape 2012, precum şi cota de vânzări în creştere a mărcilor private, au contribuit substanţial la creşterea distinctă a EBIT. Până la finalul lui 2011, au fost deschise 37 de magazine noi, rețeaua ajungând la 728 de locaţii în întreaga lume.
Livrările au generat vânzări record
De asemenea, serviciul de livrări a generat vânzări de aproximativ 1,6 miliarde de euro, o creştere cu 47,4 % în raport cu 2010. Produsele marcă proprie au câştigat mai mult teren, crescând cota de vânzări la 15,7 %, printr-o creştere cu 2,4 % faţă de anul precedent.
Pe de altă parte, compania de comerţ en-gros, cu sediul în Düsseldorf, şi-a anunţat noua structură de conducere la începutul acestei luni. Cele două unităţi de afaceri curente, şi anume, „Europe & MENA” şi „Asia, CIS & New Markets”, vor fuziona într-un singur Management Board cu responsabilitate globală, avându-l în fruntea sa pe CEO Frans Muller, începând cu 1 aprilie 2012.
În România, METRO Cash & Carry a deschis în 2011, 2 magazine noi şi a realizat vânzări de 1,059 miliarde de euro. Acum, METRO Cash & Carry operează o reţea de 32 magazine, având 5.615 de angajaţi în România. Totodată, vânzările METRO GROUP în 2011 au scăzut uşor cu 0,8 %, până la 66,7 miliarde de euro, iar în moneda locală, doar cu 0,2 %. În special, criza datoriilor suverane, rata de şomaj ridicată şi programele de austeritate din multe ţări europene au determinat o reţinere în cumpărare din partea consumatorilor.
EBIT, înainte de a lua în calcul factorii speciali, a atins 2,37 miliarde de euro (-1,8 %) şi a corespuns, aşadar, aşteptărilor. „Condiţiile macroeconomice din multe ţări s-au înrăutăţit vizibil în comparaţie cu 2010. În ciuda acestui fapt, am reuşit să menţinem vânzările grupului şi EBIT înainte de a lua în calcul factorii speciali, la aproape aceleaşi niveluri record ca şi în anul precedent”, a declarat Olaf Koch, Chairman al Management Board METRO AG.
Cifrele o demonstrează: METRO Cash & Carry continuă să fie lider internaţional
21 martie 2012, 10:59
Ultima modificare în 21 martie 2012, 12:59
METRO Cash & Carry și-a continuat dezvoltarea în anul fiscal 2011, extinzându-şi mai mult portofoliul internaţional de 30 de ţări. Astfel, vânzările au crescut uşor, cu 0,2 % (1,4 % în moneda locală) până la 31,2 miliarde de euro, deoarece ieşirea din piaţa din Maroc a afectat profitul.
Etichete: international,
lideri,
metro,
vanzari
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- KIA bate record după record în Europa
- Peste 300 de milioane de euro, granturi norvegiene pentru proiecte românești
- Unde am fost şi unde am ajuns? Avocat de business: “În 2007, toţi colegii mei din Londra vroiau o casă în România”
- Războiul om-maşină: Iată roboţii cumpăraţi de Amazon pentru 775 milioane dolari
- AvtoVAZ se va extinde pe pieţele emergente cu ajutorul Renault
- Cum câştigă distribuitorii 200 mil. euro din re-exportul de medicamente
- Investitorii din Turcia ar putea achiziţiona activele de stat vândute de Grecia
- Românii dau semne de optimism cu privire la situaţia financiară în 2012
- Bosch vinde o parte din divizia de componente pentru sistemele de frânare
- Francezii de la Emporiki: La depozite suntem cu dobânzile sub greci şi peste băncile mari